Gå til innhold
Arkivverket

[#30914] Peder Pedersen født ca 1816 i Beistaden, (Beistaden NT)


Gjest Bente Dyrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Dyrstad

HejsaMon der er nogen der ligger inde med kirkebøger for Beistaden ca 1816 der kan hjælpe mig videre med denne her person. Jeg kan ikke finde ham på FS, og finder ham først i 1865 i Stod hvor han er gift med Johanne Margrethe. Der står fødested Beistaden. Forældre til Johanne er fundet i Inderø. Jeg ser frem til at høre fra jer/dig Desværre er Stod ikke at finde i 1875 så jeg kunne få bekræftet fødestedmange hilsener og tak Bente Dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!På FS(VRI) finner jeg født 18.5. og døpt 7.7.1816 i Beistad, Nord-Trøndelag, Peder Gjerlov Pettersen. Foreldre Peter Arnt V. Krog og Catharina Rebekka Meyer.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Hej Odd BredeDet er jo svært at sige om det er den rigtige person, det kan kun bekræftes via vielsen som jeg ikke har. Har søgt via FS og her på digitalarkivet. Der er nu gået 2½ år siden jeg søgte og håbede at nye var kommet til og evt kunne hjælpe mig, ligesom jeg prøver at hjælpe med at lave opslag i danske kirkebøger.jeg håber stadig venlig hilsen bente dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Fremo

Jeg har en stor base fra Inderøy og noen ganger kan man finne hvor evt. barn er blitt av og evt. gift med. Videre kan jeg så søke, det var det jeg mente. Hilsen Borgny. Har dere noe lignende som digitalarkivets debatt i DK? Min mann er Dansk og hans mor visste ikke hvor hendes far kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

HejBorgny Vi har et forum hvor der kan lægges efterlysninger ind. Der er utrolig mange søde mennesker der gerne vil hjælpe. Der skal blot tænkes på hvor lang tid skal du tilbage i tiden da der er visse regler der skal overholdes. Angående Inderø har jeg følgende.Peder Pedersens hustru: Johanne Margrethe Johannesdatter født 20 jan 1817 i Beistad af forældrene Johannes Baarsen 18 ugust 1785 i Inderø død ? og Helene Wilhelmsdatter Hoset 14 juli 1782 i Beistad viet 24 okt. 1813 i BeistadJohannes baarsen's forældre hvis du har noget på dem: Baar Svensen født 4 nov 1756 i Inderø død? Marit Johansdatter født 1754 død ? viet 18 dec 1783 i InderøMarie Johansdatter mor hed Berit Larsdatter og var 82 år i FT 1801 for Inderø Baar Svensen's forældre: Sven Pedersen ? Elen Baarsdatter ca 1716 viet 27 nov 1749 hans 2 ægteskab1 ægteskab viet til Anne Haldorsdatter 1743 Anne Haldorsdatter har jeg intet på.jeg håber du kan sætte det sammen. Jeg kan fortælle at Peder og Johanne får datteren Hanna Birgitte i 1855 som er mor til Peder Olsen Dyrstad som er farfar til Preben Dyrstad som jeg er gift med. Hanna Birgitte har vi styr på.mange hilsener og tusind tak for at du vil hjælpe.du kan evt sende din mail til mig så skal jeg sende dig adessen både på forum, folketællinger og kirkebøger, for at kunne se kirkebøger skal du have et brugernavn og adgangskode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Odd Brede nevner en person med det navn født 1816 i Beitstaden. Ikke usansynlig at det er han. Han og en bror er født i Beitstaden, hvor foreldrene må ha kommet til fra Verdal, der de ble gift og søsteren født. Etter barn nr 3 blir de neste født i Inderøy. Det ser ikke ut som om det er han. Jeg mener denne Peter er han som finnes her i Sparbu i 1865LenkeAnne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Hej AnneTak for dit indlæg,Du har nok ret at det er ikke samme person vi taler om.Bare jeg havde vielsen, så kunne jeg få af og bekræftet hans dataer.hilsen bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.