Gå til innhold
Arkivverket

[#30926] Johannes Engebretsen Warteig??


Gjest Gro Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Strand

Da Peder johannesen giftet seg i Skjeberg 21 des 1851 med Anne Torine Petersdatter fra Løken,Skjeberg, skives faren som leilending Johannes Engebrethsen, Bælsbye. Jeg får ikke denne Johannes til å passse inn i familien på Bælsbye, selv om det her er en Engebreth og hans kone skrives Johannesdatter. Hverken kirkebøkene for Tune eller Skjeberg har gitt noe resultat til nå. Peder står oppført i Ft-1865 som født i Warteig i 1820. Jeg finner ham heller ikke som født hverken i Tune eller Skjeberg.Har noen noen oplysninger som kan hjelpe meg videre. Folketellingen i 1801 har 7 mulige kandidater fra Østfold. Det ville være til stor hjelp hvis jeg kunne se bort fra noen av disse! Johannes Engebretsen, 7 år, Risum, Idde Johannes Ingebretsen, 13 år, Lund Yttere, Ahremark Johannes Ingebretsen, 14 år, Bøen, Ahremark Johanes Ingebretsen, 11 år, Haraldstad Ø,Rachestad Johannes Engebretsen, 17 år, Saltnes N, Onsøe Johannes Ingelbrethsen, 22 år, Jeritsøe L., Raade Johannes Ingebretsen, 7 år,Muskedal, WaalerVennlig hilsen Gro Strand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Fant Peder og Anne i 1875 tellinga for Skjeberg. Der står det også at han er født 1820 i Varteig. LenkeHar du sett etter hans konfirmasjon i Varteig?Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.