Gå til innhold
Arkivverket

[#30939] Skifte etter Johan Alfred Olsson, Bergen


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg har i lang tid forsøkt å finne ut noe mer om Johan og hans familie på Brukerforumet, uten noe særlig resultat.Det jeg er ute etter er navn og fødselsdato på Johans barn, spesielt Alfred og Samson. De er nok utvandret, og jeg tror jeg har funnet et par kandidater i USA.Johan Alfred Olsson ble født i Småland i 1869, og ble begravd i Bergen 17/2-1950. Her er han i 1900: LenkePå forhånd takk !Mvh Lars Ove (lowangen@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dette er barna vi finner døpt i Bergen:Konrad Olai, sønn av Handl. John Alfred Olsen, Ø. Skostræde 4, og Nilsine Olsen ble født 12. november 1895.Samson Julius, sønn av Smedarbeider John Alfred Olsen, Skostrædet 9 og Nilsine Olsdtr., ble født 16. juli 1898.Olga Helene Marie, datter av Smedsvend Johan Alfred Olsen, Skostrædet 9a og Nilsine Olsdtr., ble født 27. april 1901.Charlotte Serafia, datter av Smed John Alfred Olsen, Nedre Stølen 13a, og Nilsine Olsen, ble født 27. april 1903.Jenny Ovidia, datter av Børstebinder John Alfred Olsen, Ladegaardsgaden 13, og Nilsine Olsen, ble født 18. februar 1906.Jenny Ovidia, datter av Johan Alfred Olsen Hollændegt. 13, og Nilsine Olsen, ble født 30. oktober 1907.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei, og mange takk skal du ha !Og da regner jeg kanskje med at du kanskje uteglemte denne karen her ? LenkeHan står jo i FT 1900 som sønn, og det er vel riktig?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg søkte etter barn av John/Johan Alfred Olsen og Nilsine. Alfred er vel hennes sønn med en annen barnefar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJa jeg forstår det, og det som blir litt komplisert her er at Johan/John Olsen tydeligvis brukte et annet etternavn under dåpen til sin sønn Alfred (se lenke i forrige innlegg). Der er det samme mor, samme bosted, og i FT 1900 er Alfred oppført som fellesbarn av Johan og Nilsine.Og en annen ting: Er det noe register som kan stadfeste hvor Johan kom fra i Sverige?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Alfred Gustav ble født av ugifte foreldre, ungkar og stenarbeider Johan Johannessen, født 1874, og Nilsine Olsdatter, født 1864.Konrad Olai var sønn av handelsmann Johan Alfred Olsen, født 1869 og Nilsine Olsdatter.Jeg kan ikke se noen grunn til å tro at Johan Johannessen, født 1874, og Johan Alfred Olsen, født 1869, er samme mann. Jeg antar at Alfred Gustav er stesønn til Johan Alfred Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Takk skal du ha Yngve !Det du skriver høres fornuftig ut. Det jeg forsøker på er å hjelpe en venn, som er barnebarn til Charlotte Serefia, med å finne etterkommere i USA.Jeg vet Olga Helene dro 17 mai 1929, og jeg tror Samson dro under navnet Sam Johnsen først i 1922, og siden i 1929.Dette er første gang jeg forsøker å finne noen 'over there', og noen på brukerforumet sa jeg måtte gjøre hjemmeleksa mi først.Det er vel ikke så mye mer å gjøre nå vel?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.