Gå til innhold
Arkivverket

[#30958] Giftemål Domkirken/Vår Frelsers Kirke Kristiania 3. juni 1859 Martin Pedersen


Gjest Per Håkon Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Håkon Christiansen

Har noen adgang til giftermål i Domkirka i Kristiania/Oslo 3.juni 1859 mellom Martin Pedersen (fra Enebakk eller Spydeberg?) og Marthe Marie Larsdatter? Jeg er spesielt interessert i Martins foreldre og hans fødested, hvis oppgitt. Kanskje kan jeg, hvis han er den jeg håper og mistenker, endelig få løst et 30 år gammelt mysterium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

'Ungkarl og Snedkersvend' Martin Pedersen er oppgitt født i Enebakk, alder 25 1/4 år og farens navn 'Peder Pedersen, Snedker'. (Hun er fra Kongsberg, alder oppgitt til 21 1/2 år og afren heter Lars Olsen). Forloverne er muligens interessante, Snedkersvend Even Pedersen og Hans Pedersen. Dåp i vor Frelsers Kirke, Christiania 03.06.1859 som allerede oppgitt. (Oslo Domkirke Mini 20 f.386 no.53)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Takk skal du ha! Jeg håpet hans far ville være Peder Pedersen (g i Enebakk 1823 m Anne Petersdatter), som jeg ikke aner hvor kommer fra. Nå vet jeg også at han var snekker. Martins søster Elen Pedersdatter f 1836 g 1859 i Enebakk med Hans Christian Hansen f 1830, var mine olderforeldre. Jeg vet minimalt om Elens søsken, men kan forhåpentligvis begynne å nøste opp litt mere nå som jeg vet at hun har en bror i Kristiania, og at det var hos ham min bestefar gikk i snekkerlære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.