Gå til innhold
Arkivverket

[#30970] Kirkebok/klokkerbok for Folldal


Gjest Espen Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Berg

Er det noen som har kirkebok/klokkerbok for Folldal/Alvdal hvor døpte fra 1917 er med tilgjengelig for oppslag? Hilsen Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Registrerer at det er dårlig med respons på spørsmålet ditt og drister meg derfor innpå, om ikke annet så får vi løftet det opp litt. Et aktuelt spørsmål: Er det noen spesiell person i Folldal eller Alvdal du er ute etter? Ser bl. a. at Dovre, Ruste, Børsungseter er nevnt? Vennlig hilsen Reidar Oddløkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Berg

Det kan hende at DA skreller bort vital info her, men vi prøver likevel.Ei Ingeborg Olsdatter Ruste (1886-1929) fikk ei datter med anleggsarbeider Kristian Berg. Dattera ble født i 1917 (Magnhild). Hun vokste opp på Børsungsæter i Folldal. Jeg lurer fælt på opphavet til Kristian Berg. Er dette Kristian Engebretsen Berg fra Lerhulen på Sel? Han var anleggsarbeider på jernbanen og giftet seg på Lesja i i romjula i 1918.Hvis ting skrelles bort her kan du kontakte meg på e-post: espen.berg (a) ntnu.noHilsen Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Nå ble det litt mer kjøtt på beina ja. Lurer på om jeg var borti 'noe' i Dovre Bygdebok bd. 2, ang. Magnhild Ruste, men har for øyeblikket lånt bort boka så her må nok noen andre trå til. Ellers var Magnhild Ruste også senere gift i Børsungseter og døde i 1997, men det kjenner du sikkert til. Vennlig hilsen Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Berg

Det er riktig person du sikter til Reidar. Det står i Bygdabok for Dovre, band 2, side 260. Det står litt mer i Bygdebok for Folldal, bind 2, side 355. Dessverre står det ikke noe om hvor Kristian Berg kom fra. I kirkeboka står det heller ikke noe om det ifølge kona til min fars fetter som bor på Bergseng.Vet 'bygdafolket' noe mer enn det som står i bøkene? Hilsen Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.