Gå til innhold
Arkivverket

[#30973] Ole Jakobsen og Gurine Marja Johansdatter, Borge i Lofoten


Gjest Anne Sofie Simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sofie Simonsen

Kjenner noen til denne familien Lenke I følge bygdeboka for Borge mener jeg at jeg har opplysninger om at Ole kom fra Gildeskål... Finnes det noen der ute som kan hjelpe meg med oppslag i Bygdeboka eller kirkeboka og hjelpe meg med å finne Ole`s fødested og foreldre? På forhånd tusen takk.Mvh Anne Sofie Simonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Magne Bernhardsen

Borge og Valberg Bygdebok V, s.498:'Denne Ole Jacobsen var innflytter fra Gildeskål og var først kommet til Eggum, der han i 1856 ble gift med Gurine Johannesdatter, f. 1821, datter av Johannes Jensen og Martha Simonsdatter, Eggum. I 1856 bodde de som inderster på Eggum til 1860, men i 1862 er de kommet til Sletteng som 'gårdfolk'. De bodde her til og med 1867, da en ny mann, Anders Henriksen, kom på dette bruk. Ole Jacobsen og hans familie går dermed ut av våre kilder.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei, og tusen takk for hjelpen. Jeg mente jo å huske at det var fra Bygdeboka jeg hadde informasjonen om Gildeskål, i FT står det jo at han er fra Borge. Jeg har ute ei etterlysning om Ole i Gildeskål [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=30810&sok=anne+sofie&startnr=&antall=&spraak=>Lenke og da kom spørsmålet om Ole`s fødested opp i og med at han i FT står oppført fra Borge. Jeg kan opplyse om at Ole og Gurine flytter til gården Oksneset på Guvåg i Bø i Vesterålen en gang mellom 1865 og 1875, i 1875 bor familien her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.