Gå til innhold
Arkivverket

[#30975] Anders halvorsen Ørbæk, f 1825, hvem var hans far?


Gjest Ola Ljødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola Ljødal

Søker etter Anders Halvorsen Ørbæks far. Anders var f. 18.5.1825. Reisete til Amerika 83 år gammel, men returnerte noen år senere. Hvem var han sønn av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei. Dette er litt sparsommelige opplysninger. Har du mer? Legg fram de infoene som du allerede har - det forenkler mye, ting som f.eks:Hvor var han født om ikke du kjenner stedet - fylke ? Var han gift, med hvem ? Hadde han søsken, hva het de, ca når var de født ? Hadde han barn, når, hvor, hva het de ? Noen steder du vet han har bodd ?Noe av dette vet du kanskje noe om. Ja alt du vet eller aner noe om er av største betydning, og ingen ting er i allefall ubetydelig. Med noe mer info om du har skal det vel være mulig å finne det du lurer på. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Jeg kan bekrefte at fødselsdatoen 18.05.1825 er korrekt. Den er oppgitt ved sønnen Oskars dåp: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=dp0237a&gardpostnr=19&merk=19#ovre>LenkeI følge militærrullen: Akershusiske infanteribrigade. Ruller Eidsvold pr. gjeld og sogn. 1834-66, rode 43 side 448, ble han født på Røsie (Røysi) 18.05.1825. Som far er oppgitt husmann Halvor Eriksen.Hallvord Eriksson var husmann på en av Røysi-stuene. Jeg antar at er identisk med den Halvor som var 13 år i 1801: Lenke, og at han døde i 1860: LenkeHallvord var gift med Johanne Hansdotter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Kjære Trond Lunde - du har løst et problem som min fjerne slektning Wenche Ø. har slitt med i lang tid. Jeg skulle hjelpe henne og fant at jeg ville forsøke denne snarveien! Den viste seg å være VELDIG SMART!Hjertelig takk!Hilsen Ola Ljødal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.