Gå til innhold
Arkivverket

[#30980] Julie Korslund 1762 Eidsvoll


Gjest Gerti Stenberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerti Stenberg

Hej! Jag söker förfäder till Julie Korslund f. 1862 i Eidsvoll. Hon var gift med Peder Halvorsen. Mvh Gerti Stenberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Julie Korslund - jeg husker at jeg var med min mor, som var født på Ørbæk i Eidsvoll, og besøkte Julia. Hun bodde like ved jernbanelinjen ved Ørbæk, og jeg husker dette var første gang jeg hørte toget. Jeg lå vel og skulle sove litt, liten som jeg var, og kunne derfor ikke SE toget! Dette var ca. 1929-1930. Hvis du ikke får tak i oppl. annet sted fra, skal jeg prøve å hjelpe deg. Jeg tror min søster også husker Julia. Hilsen Ola Ljødal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerti Stenberg

Hej! JaTerje,Det är rätt Julie. Det jag nu önskar är hennes linje vidare bakåt.Jag är tacksam för all hjälp jag kan få eftersom det är problem med kyrkböcker. Mvh Gerti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Eidsvoll sorenskriveri: Skifte, dødsfallslister, eske 17, 1934-35. pensjonert jernbanearbeider Peder Halvorsen Korslund døde på Mjøsli, Minnesund 4. desember 1934. Fødselsdato er oppgitt til 8. november 1862 i Eidsvoll Ektefelle: Julie Korslund, Minnesund, født 3. juli 1862.Barn: Olga, født 17. april 1902, gift med telegrafarbeider Kristian Bjørnstad, Feiring og Helene Korslund, født 21. mai 1904, Mjøsli.Jeg har sendt deg et aneskjema for Julie Korslund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Berit E. Sandviken

Hei. Jeg er temmelig sikker på at min bestefar er denne Julies fetter. La meg få litt tid på meg, så skal jeg komme tilbake med en del fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Hei på deg, Berit. Takk for innbydelsen til 'vandring i Julsruddalen', Lass-jentas verden. Dessverre paset det ikke for meg.Jeg er også en som er interessert i opplysninger om a Julia å'n Per Korslund - aner at det er en eller ennen forbindelse mellom dem og oss. Hilsen Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Sandviken

Hei Gerti Er spent på hvem du er. Kan du ikke ta direkte kontakt på min mailadresse, for denne Julie er min oldefar Anders søster. Anerekka bakover kan du få,- samt slekt og skyldte av flere slag og grener. Ta kontakt, så kan vi bedre finne ut av hva du trenger,- og om jeg kan skaffe eksakt det du er ute etter. Kanskje du sitter på noe som jeg trenger. Skal du til slektssamlingen på Ulvin den 23.juli? Har fått invitasjon, men vet ikke hva det blir til. (Og det blir ny Barbramarsj den 7.august, for alle som vil bli med på historisk vandring på Dokken. Se for øvrig mine påbegynte websider. lassjenta.no). Vennlig hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerti Stenberg

Hej,Berit! Jag är inte så van vid brukarforum. Hur gör jag för att hitta din mail-adress? Mvh Gerti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Nr. 98 her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5819&idx_id=5819&uid=ny&idx_side=-38>LenkeOlga Marie Bjørnstad, født i Eidsvoll 17.05.1902, død i Eidsvoll 01.11.1995. Hun var gift med Ole Kristian Bjørnstad, født 16.02.1894, død i Eidsvoll 11.09.1977Helene Odland, født 21.05.1904, døde i Eidsvoll 05.01.1978. Hun var gift med Trygve Svein Odland, født 07.07.1902, død i Eidsvoll 23.08.1978. Veit ikke om de hadde barn.Det er ikke særlig sannsynlig at Peder skulle ha barn utenfor ekteskap der en annen enn han er oppført som far. I så fall er dette barnet ikke døpt i Eidsvoll, så vidt jeg kan se.Jeg har et bilde av gravstøtta til Peder og Julie på Langset kirkegard, tatt 20.06.1998. Julie døde 26.11.1955Adressen var Markveien 42 i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.