Gå til innhold
Arkivverket

[#30995] Gina Børresd Syversen, Bernhardt Gulbrandsen og Othilie i Kristiania rundt 1900


Gjest Per Håkon Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Håkon Christiansen

I 1900 bor enken Gina Børresdatter Syversen f på Nes, Hedmark 1853, (gift med Hans Syversen), og sønnen Bernhardt Martinius Gulbrandsen f utenfor ekteskap 1874, i Trondhjemsveien 36 i Oslo Lenke Bernhardt skal senere ha giftet seg med Othilie. Er det noen der som kanskje kjenner igjen denne familien?bilete0357.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gundersen

Du vet det kanskje men Gina Børresdatter kom vel fra husmannsplassen Amerika under Klungseth på Nes. Nevnt i Nesboka del 4. Det er ikke sagt noe om hva som skjedde videre med Gina (eller Gine)Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Takk, Steinar, men ja, jeg kjenner hennes opphav og søskenflokken på Amerika, Ginas flytting først til Gjøvik og deretter til Kristiania. Jeg la inn et altfor stort bilde og håpet noen kanskje dro kjensel på dem. DET hadde nok vært lettere med et mindre bilde, neste gang får jeg krympe det betraktelig. Jeg må vel til byarkivet i Oslo for å komme videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Kikket litt etter henne. Hun flytter 3 ganger 1907-1910, Osterahusgaden, Storgaden, Gøteborg Gaden.Ved folketellingen 01.02.1907 står enken Gina Syversen, født 30.01.1853, linsyerske, med adresse Storgaden 22. (Det er 5 kvinner som deler leiligheten). Hun oppgir selv av hun flyttet til Kristiania 25.06.1877.Jeg antar fødselsdatoen kan fortelle at dette er samme kvinne. Men jeg vil gjerne ha dette bekreftet det før jeg ser etter sønnen og om mulig hvordan det gikk henne (om jeg rekker det ikveld - imorgen er for sent for mitt vedkommende, da venter Visby).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Bernhardt Martinius Guldbrandsen født 15.03.1874 på Nes, Hedmark, Rstaurator er bosatt 01.12.1923 i Motzfeldtsgate 12 med sin kone Othilie Karoline (pikenavn ikke oppgitt), født 15.10.1876 i Christiania. Hun er oppført som husmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Takk skal du ha, Geir; suverent! Ellers gikk jeg i den klassiske fellen ikke å oppgi fødselsdato slik at du kunne være 100% sikker. Men det ER riktig familie. Hvordan fant du dem forøvrig så fort, adresseboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Adressebok + bytelling, men hit har jeg ikke tatt med alt så mer kan jeg dessverre ikke bistå med med mindre du hopper 150-250 år tilbake i Christiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.