Gå til innhold
Arkivverket

[#30998] Thomas Offenberg Backer


Gjest Knut Skjånes
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Skjånes

Jeg trenger hjelp til å finne en familieforbindelse mellom min mor Magnhild f. Salvesen og Thomas Offenberg Backer. Backer var født i 1892, var vegdirektør 1948-1962 og døde en gang på 1980-tallet. Min mors foreldre var Anton Salvesen (1859-1925) på Moi og hustru Marie f. Mauland (1861-1930). I Anton Salvesens slekt finnes også navnene Grøssfjell og Tjellesvik. Marie Maulands mor var født Erga. Er dette tilstrekkelig til at noen kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS og folketellinger:Tomas Backer f. 1890 i Mo, TE, foreldre Hans Backer (sogneprest) gift 28/10 1884 Skien med Johanne Offenberg, far Tho.Offenberg.1865 Skien Ths. Offenberg, skipskpt., 61 år, f. Skien og kona Gjertrude Thorbjørns. 51 år f. Skien og et av bara Thomine J. 6 år f. Skien (Thomine Johanne ?)1865 Høiland RO. Svend Mouland 40år, f. Ly prgj. og antag. 2. kone Grete Marie Svendsdt. 24 år, Klep. En av barna Marie Mouland 5 år f. Sannæs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vigdis guldberg myhre

Hvilken forbindelse tror du det er? Felles aner eller inngifte? Men her har du Hans i alle fall. Lenke,%20Hansmvh vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skjånes

Det ser ut som at jeg har gjort en alvorlig tabbe. Det finnes i folketellingen for 1900 en Tomas Backer født i 1892. Han bor med familien i Flekkefjord der faren Hans Backer er sokneprest. Min mor var også født i 1892 og hun tok middelskoleeksamen i Flekkefjord i 1907. Det er derfor sannsynlig at de to gikk samtidig på middelskolen. Jeg antar at min mor har fortalt meg at hun hadde gått på skole med daværende vegdirektør og at dette har blitt oppfattet av meg som at de var i familie. Jeg beklager denne tabben og håper at jeg ikke med dette har gitt dere alt for mye ekstraarbeid. Jeg lover å skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.