Gå til innhold
Arkivverket

[#31002] Faddere ved dåp i Fana 1781-1800


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

I min søken etter opphavet til Anne Heljesdtr. Krokeide (ca. 1757-1833), ber jeg om hjelp til oppslag ved dåp i Fana, med håp om at fadderne kan gi en pekepinn. Nevner for ordens skyld alle syv barna, men er takknemlig for de enkelte dere måtte ha tid til å slå opp. Far til barna er Nils Larsen Krokeide (1755-1837).Maren: 18.8.1781,Syneve: 16.3.1783,Lars: 14.7.1787,Knud: 02.10.1790,Nils: 18.8.1793,Helje: 02.10.1796,Johannes: 31.8.1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Maren: Johannes Jensen ibid., Lars Larsen ibid., Marthe Andersdatter ibid, Christi Jonsdatter ibid, Mette Andersdatter ibid.Synneve: Erich Zandersen Krogejde, Baar Baarsen ibid, Marthe Andersdatter ibid, Kari Jonsdatter ibid, Christi Jonsdatter ibid.Lars: Johannes Jensen ibid., Baar Barasen ibid, Jacob Andersen ibid, Mette Andersdatter ibid, Anna Magnesdatter ibid.Knudt: Jacob Anders. Krogejde, Lars Larss. ibid., Joen Johanniss, ibid, Inger Torbiørnsd. ibid, Britha Magnedr. ibid.Niels: Hans Abrahams. Krogejde, Jacob Jens. ibid, Anders Jacobsen ibid, Martha Andersd. ibid; Madela Larsdtr ibid.Helje: Joen Johanniss. Krogeide, Ole Jacobs¨. ibid, Anders Larss. ibid, Mette Andersdt, ibid, Brithe Magnesdt. ibid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Tusen takk for hjelpen, Yngve! At alle fadrene er fra Krokeide, og ikke ser ut til å være av Annes slekt, tyder vel gjerne på at hennes familie var 'langveisfra'? Mener hennes far sto oppført som 'Helge Krokeide' ved vigselen 28.10.1781, men har ikke funnet ham der. Jeg får se nærmere på disse. Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.