Gå til innhold
Arkivverket

[#31004] Nils Hjertaas og Oline Førland, Austrheim, Hordaland


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Kan jeg få hjelp til å finne ut når og hvor Nils Larsen Hjertaas f. 13/3 1866 ble konfirmert og når han døde? Ønsker også hjelp til å finne ut når og hvor kona hans Oline Larsdatter Førland f. 24/6 1874 ble konfirmert og når hun døde. Mvh Tove Grindheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er vel ikke egentlig svar på det du spør om, men da han giftet seg med Britha Jacobsdtr. Njøten, var fødestedet oppgitt til Toftegaard, og at han var konfirmert i Lindås. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vi12641886&gardpostnr=54&personpostnr=213&merk=213#ovre>Lenke Det var tydeligvis hans andre ekteskap, for han fremla skifteattest fra 07.09.1889. Britha døde 09.05.1909, ble gravl. 15.05.1909 og jorf. 27.06.1909.Deretter giftet Nils seg for tredje gang i 1911 m.Oline Larsd. Førland, som du sikkert har registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Ja, dette var opplysninger som jeg hadde, og ikke de jeg søkte. Han var gift første gang med en Arentina Andreasdtr. Fonnes. Hun døde i 1888. De fikk en gutt samme året. Så det stemmer at han var gift 3 ganger. Men jeg har ingen dødsdato på Nils og Olina. Skulle så gjerne også hatt konfirmasjonene deres. Så håper fortsatt på hjelp til dette. Tror de døde på 40-50 tallet engang. Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.