Gå til innhold
Arkivverket

[#31021] Sigarforretning i Sorgenfrigt., Oslo på 60-tallet


Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Kan noen huske en sigarforretning i Sorgenfrigata på 60-tallet? Jeg tror den ble drevet av en de kalte 'Zeta' (har notert meg at han het Joh. Z. Carlsson). Vil gjerne vite litt mer om han om noen vet noe. Han var gift med Esther som jeg tror døde på 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I adressebok for Oslo 1962-63 finner jeg en J Z Carlsson og fru Esther Rollén Carlsson som bor i Sorgenfrigaten 37. I bind II, bransjeavdelingen, Tobakks- og sigarforr., finner jeg ingen Zeta, men en Zenta Frukt- og Tobakksforretning med adresse Fredensborgveien 22…Men det er jo en viss avstand mellom disse to gatene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg tror jeg ville gjort et oppslag i adressebøkene fra 1940-tallet og sett om J Z Carlsson bor i Oslo på dette tidpunktet. Hvis du finner ham, kan du se om finner ham på aktuell adresse i de kommunale folketellingene som er i Byarkivet i Oslo. Kommunale folketellinger eldre enn 60 år, er fritt tilgjengelige for publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Hei Grethe og takk skal du ha for oppslag og tips. Jeg er egentlig bare nysgjerrig på hvor (i Sverige) denne Carlsson kom fra og omtrentlig når de giftet seg. Tror ikke de hadde noen barn. Jeg lurer også på om han kan kalles Zeta pga. Z'en i J Z Carlsson (Z heter vel 'zeta' på svensk?). Tror Esther drev frisørsalong i Kirkeveien (nr 175)i en periode fra 1945 og fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.