Gå til innhold
Arkivverket

[#31036] Henrik Ibsens nattbordslampe


Gjest Rigmor  Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Andreas :)Bildet viser ikke nattbordslampa jeg hadde. Den jeg hadde er mindre. Kan tenke meg ca 25 cm. høy. Underdelen er i glass, hvit og rosa stripete med tungemønster som peker nedover. Øverste delen er i glass, hvit og rosa stripete med tungemønster i bølger som peker oppover.Jeg fikk beskjed fra museet da de var her at soverommet ville bli bak en glassvegg, slik at ingen fikk komme inn der.Jeg fikk også spørsmål om jeg godtok at det ble tatt bilder av lampa og skrev under på at det var greit.Jeg fikk mye skryt for den da den ble hentet. Artig var det også at såpekopper etc. også var i hvitt og rosa striper som jeg ble fortalt.Hvorfor det ikke er den som står på nattbordet på bildet aner jeg ikke. Pussig sak.... Jeg får følge med.Til Lars: Takker for ditt tips. Det får bli opp til min datter når den tid kommer. Jeg har jo fått en viss peiling på verdien av lampa i forbindelse med forsikringssummen fra museet.Tusen takk alle sammen.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Ja, det var litt skuffende. Men naa vet vi i alle fall hvordan den ser ut - jeg skal speide etter den hvis jeg faar kommet meg til museet ilöpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen :)Jeg så lampa på TV2 nyhetene akkurat nå.Den sto ikke på nattbordet, men på kommoden bak nattbordet hans.*Smil* igjen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.