Gå til innhold
Arkivverket

[#31038] Vardøhus Festning, mannskapsruller, Amund Amundsen Kirkesæther, Hemne


Gjest Tor Hauge
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Hauge

Det fremgår under STATSARKIVET I TROMSØ Forsvarsdepartementet Militære enheter 039 Vardøhus festningMin oldefar Amund Amundsen Kirkesæther født 30 des 1843 var ved Vardøhus festning. Ved folketel-lingen 1865 for Vardø er han anført under Vardøhus festning, innenfor murene: no. 15, Amund Amundsen, musketer, Hevne; 23 år ugift mann, da er han altså kommet til Vardø. Se for øvrig under Brukerforumet 31016. Når kom han dit, og når forlot han Vardø. Er det noen anførsler for øvrig på ham. Kan dere hjelpe meg med disse opplysninger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Du må nok sende en mail til statsarkicet i Tromsø. Du finner adressen under www.arkivverket.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Servicen ved Statsarkivet i Tromsø er ikke så dårlig den heller, men av en eller annen grunn svarer de alltid per brev på e-post-henvendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tor Hauge

20.06.2005 sendte jeg forespørsel på e.mail til statsarkivet i Tromsø og allerede 24.06.2005 fikk jeg brev fra Statsarkivet i Tromsø : Kirkebok nr. 4 for Vardø side 183 viser at ungkar og fisker Amund Amundsen fødst 31.12.1843 i 'Hevne' som sønn av Amund Johnssen Kirkesæter (stednavnet er tilføyd) blei gift 31.08.1870 med frøken Grete Johanne Henriksdatter, bosatt Vardø, født 10.04.1848 i Vadsø som datter av Henrik Førstemann videre kopi av 'Compagni-Rulle' med påført dato på forsiden den 1. august 1868 Han ble vervet for 5 år fra 20.05.1864 og avskjediget som uttjet 19.05.1869 Så også statsarkivet i Tromsø gir meget god service

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.