Gå til innhold
Arkivverket

[#31053] Om Ole Olsens forfedre i Sandsvär


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Jeg klarer ikke å finne ut noe om foreldrene til Ole Olsen,Brua,Vines i Sandsvär selv om jeg vet at faren også het Ole Olsen. Sönnen Ole ble döpt 15/6 1729 i Eftelöt kirke.Han var gift med Barbara Gulbrandsdatter og ble begravet 6/1 1794 Har lest 'Sandsvärslekten Bjerknes Evju' uten å bli särlig klokere. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvem foreldrene til Ole var, og hvor de kom fra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser av kirkebøkene for døpte i Sandsvær (DA) at det er registrert barn som har far Ole Vinæs tilbake til 1702. Vet ikke om dette er én og samme Ole Vinæs, eller om vi her har med to personer å gjøre. Her er i allefall barna:Ole, døpt 1702 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=SVDP1714&gardpostnr=69&merk=69#ovre>LenkeSigvard, døpt 1705 LenkeKaren, døpt 1710 LenkeSigvard, døpt 1712 LenkeRagnil, døpt 1717 LenkeSå følger din Ole, døpt 1729 LenkeI slektsforskerbasen på nettsidene til DIS-Norge, har jeg for øvrig funnet en person registrert på gården Vines, Ytre Sandsvær LenkeLitt på siden av tema: I 2002 fikk Vines gård Kongsbergs bevaringspris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd K. Stuvstad

Per, Har du undersøkt bygdebøkene for Sandsvær?I personregisteret i registerbindet(bind 9) til Sandsværs Historie finner vi:Ole Olsen Vines f. ???? (bind 3 s.257) Ole Olsen Vines/Skrette f.ca.1702 (bind 2 s.182) Ole Olsen Brua f.ca.1730 (bind 4 s.330)Regner med det står noe mer om forfedrene til Ole Olsen på disse sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Ole Olsen Brua f 1729 er mannen det dreier seg om.Har lest i bygdebökene, men ikke funnet ut noe särlig mer.Får dere flere gode ideer,er jeg takknemlig for tips og gode råd. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.