Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birger Forsmo

[#31054] Barber Rasmus Olsen død i 1822-skifte?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Barber Rasmus Olsen døde 6.6.1822, begravet DK 10.6.1822. Er det mulig å få vite om der finnes noe skifte og hvem som i tilfelle er oppført som arvinger?Jeg takker på forhånd for svar! Mvh. Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Rasmus Olsen er selvfølgelig Barberer og heter ikke barber! Jeg beklager.Mvh. Birger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Han står dessverre ikke i dødsfallsjournalen som begynner i 1821.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Her er linken: LenkeBeklager at jeg ikke la den ved!Mvh. Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Kan jeg stille et tillegsspørsmål, Yngve Nedrebø? Betyr ditt svar at Barber Rasmus Olsen ikke står i dødsfall protokollen eller menes det skifteprotokollen? Jeg spør fordi at han jo er oppgitt som død den 6.6.1822.Unnskyld meg hvis jeg ikke oppfatter ditt svar riktig! Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve  Nedrebø

Vi har en dødsfallsjournal/dødsfallsprotokoll fra Bergen byfogdembete som begynner i 1821. Jeg har slått opp på oppgitt dato, men finner dessverre ikke anført noe om Rasmus Olsen der. Da er det nok heller ikke noe å finne i skifteutlodningsprotokollene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Takk skal du ha for svaret, Yngve Nedrebø!Mvh. Birger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.