Gå til innhold
Arkivverket

[#31055] Asvard Evensen politi i Rjukan


Gjest Odd Ivar Bækkelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei !Forsøker og finne ut om Asvard og Borghild sine aner. Ukjent opprinnelse på begge 2. Holder på med min kones aner. Det eneste jeg vet er at han jobbet i politiet i Rjukan.Han hadde flere sønner, jeg kjenner bare navnet på en, Bjørn Walter f 29/7-1920, som flyttet til Tistedal.mvh Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Waskaas

På Rjukan Kirkegård ligger en Asvard og Borghild Evensen begravet. Asvard død 05.02.1931 og Borghild død 1979. Kan også finne fødselsdager hvis dette er av interesse. Hilsen Berit Waskaas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo Berit !Takk for opplysningen, det hadde vært fint om du kunne det. Er det flere kirkegårder på Rjukan? , har lett på en der jeg trodde det var ,men fant ingen.Det er den nede ved elva.Tar imot alle opplysninger jeg kan få om familien. På forhånd takk.Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Waskaas

Hei igjen! På Rjukan er det 2 kirkegårder, Rjukan og Dal. Vil tro at du da har vært på Dal. Til sammen i Tinn Kommune er det 6 kirkegårder. Jeg skal ta meg en tur til Rjukan i ettermiddag eller i morgen. Det er mange med navnet Evensen, men vanskelig å si om de er i familie. Kirkevergen i Tinn Kommune er det jo også mulig å kontakte. Men først kan jeg jo se på disse datoene, så får du litt mer peiling på om det muligvis er de du leter etter. Mvh Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Tverberg

Asvard Evensen f.31.07.1891 yrke Politikonstabel. Borghild Evensen f.28.06.1896/7 HustruBosted adresse i 1925 Skriugt. 11 RjukanBosted adresse i 1930 Tjønstadgt. 2 RjukanMvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiViser til siste innlegg,hvor det ble bekreftet at han ble født 1891, og mitt tidligere innlegg med lenke til en som også var født i 1891. Det kan være den samme.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Waskaas

Hei! Ser at du har fått svar fra Rjukan, men siden jeg nå har vært på kirkegården kan jeg i hvertfall fortelle at Borghild var født i 1896. På gravstøtten står det: Politikonstabel Asvard Evensen, født 31.07.1891, død 05.02.1931. 'Herren gav, Herren tok, Herrens navn være lovet.' Borghild Evensen, født 28.06.1896, død 10.08.1979.Hvis du lurer på noen flere, så sitter jeg med listene for alle kirkegårdene i Tinn. Desværre står det bare dødsdatoer, men har tenkt å få registrert også fødselsdager. Mvh. Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Berit Waskaas, og unnskyld Odd Ivar :-)Har du dødsdatoen (og gjerne også f. datoen) på ein Albert Eriksen som skal ha døydd i ei ulukke på Rjukan(han jobba i gruvene, trur eg) i eller etter 1918 før 1925?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Waskaas

Hei! Dette navnet har jeg ikke på listene, og da har jeg kikket på alle gravsteder i Tinn. Muligens kan graven være slettet. Kjenner forresten ikke til noe gruvedrift her opp på den tiden. Hilsen Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Takk skal du ha! Det var iallfall ei ulukke han døydde i, og det skulle ha skjedd på Rjukan, men eg får ta kontakt med kjelda for historien, og spørja nærare.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei Lars Ove og Berit ! Mange takk skal dere ha for hjelpen, har idag besøkten slektning av kona til Asvard Fikk bekrefta at lenken ifra deg Lars Ove var rett, og mange takk skal du ha Berit, for dine opplysninger.Var ikke sikker på om grava var sletta.Kan du gi meg navnet på kirkegården. På forhånd takk.Med vennlig hilsen Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Waskaas

Hei igjen! Navnet er Rjukan Kirkegård. Kommer jeg borti noen opplysninger om han Asvard eller hun Borghild, skal jeg kontakte deg. Lykke til videre! Mvh Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.