Gå til innhold
Arkivverket

[#31070] Julie Caroline Pettersdatter, 27/2-1868, født i Skedsmo, bosatt i Kristiania.


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg har forgjeves prøvd å finne igjen søsteren til min samboers bestemor i FT 1900, men nå står jeg helt fast. Det jeg vet er:Julia Caroline Pettersdatter Birth: 27 FEB 1868 Christening: 14 JUN 1868 Skedsmo, Akershus, Father: Petter Olsen Sorumsnæsset Mother: Maren Christine LarsdatterJeg vet med 100% sikkerhet at hun ble gift, bodde i Oslo etter 1900, og at hun var mest trolig var barnløs.Noen som kan hjelpe meg på rett spor igjen?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei Astrid.Ja dette trodde vi også var den rette, helt til vi så at dette paret hadde barn. Min samboer husker at det ble mye krangling i familen ved skifte til Julie og mannen, nettopp fordi de skulle være barnløse.Men barna kunne selvfølgelig ha dødd før foreldreneMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg bør kanskje opplyse at jeg søkte landsdekkende. Det var ikke mange Julie/Julia født i Skedsmo i 1900, og bare to dukket opp ved søk på født +/- 1 år. Den andre var Julie Holt f. 1869, ugift, bosatt i hovedstaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Har dere 'finkjemmet' familien? Spurt de aller eldste etc. Jeg har personlig hatt nytte av å spørre ut folk som er 15-20 år eldre enn meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJa vi har holdt på med dette lenge nå. Hatt en lang pause, men må komme videre nå. Ingen nålevende vet noe mer enn dette. Dette er 'the missing link'Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei Carsten, og takk for den !Ja dette høres riktig ut. Karl kan min samboer også huske navnet på vagt, så dette kan være riktig par.Noen ganger stopper det opp, og når Julie skrives Jullie, og Skedsmo skrives Skesmo, samt at undertegnede ikke kan tenke seg det, ja så blir det bråstopp.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.