Gå til innhold
Arkivverket

[#31077] ANFIND OLSEN MESTERSMED I bERGEN


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Eg gjer enno eit ny finne Anfind Olsen. Han var fødd 1754 gift i Bergen i 1785 med Engel Olsdatter. Kvar er du som veit noko om kvar Anfind Olsen er fødd og kven som var foreldra hans. Eg ventar spennt på svar fra DEG? Mvh Gunnar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Så fælt kan det vel ikke haste. Bare 12 minutter mellom innleggene dine. Det burde vel klare seg med et innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette kan være ellevill gjetning, men jeg ser av basene for Sogn og Fjordane, både i DA og på nettsidene til fylkesarkivet, at navnet Anfinn er ganske utbredt. Berit Knutsen har i det andre av dine to tema om mestersmeden kommet til at hans alder ved dødsfallet tilsvarer fødselsåret 1758. Finner denne Anfinn Olsen døpt i 1759 Lenke. Men som sagt, ta det som ellevill gjetning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

En liten kommentar til Berit Eg er heilt enig i at det haster ikkje så mykje, men det er vel datakunnskapen som gjer at det kan bli slike 'dobbelsendinger' Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.