Gå til innhold
Arkivverket

[#31093] Så historieløst !


Gjest Rigmor  Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

HeheMorsomt.Telegrammene lurte neppe Herr Strand i 1946. Men sannelig virka spøken seksti år seinere på både VG-redaksjonen og museet. De gikk 'rett på' ser det ut til. Hi-hi! Morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Tja - festtelegrammet gjekk ut for såpass lenge sidan at ein må i grunnen vere nokså opp i åra for å ha opplevd desse fantasifulle telegramma som dukka opp i nær sagt kvart bryllaup og rund dag, så at yngre folk ikkje koblar med det same, kan eg faktisk godt forstå. (Eg hugsar at eg var telegramlesar i eit bryllaup ein gong på 70-talet, der det i tillegg til det norske kongehuset var helsing frå både den russiske og den amerikanske statssjefen, pluss paven, storken og eit par andre som eg ikkje kan ta i farten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

På sin 60-årsdag fikk min far hilsen fra Marlene Dietrich og Greta Garbo, og selvsagt fra kong Olav. Og vi syntes det var helt topp! Og morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Skulle man helle litt alvor i begeret, må det vel være at dette viser at man ikke skal tukle med historien i opplagt spøk engang. For det som virker humoristisk nå behøver ikke bli forstått humoristisk om 50 år. Derfor er nok ikke dagens ironiske humor noe å slå om seg med for dagens historieskrivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.