Gå til innhold
Arkivverket

[#31102] Oppslag i Nøtterøy nye bygdebok (1970-utgaven)


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei.Kunne noen gjort oppslag for meg i denne boka? Det gjelder Paul Paulsen g. m. Kari Olsdtr., som i 1814 bodde i Skogen under Prestegården (Presteskaugen). Jeg er interressert i alt som står om denne familien.Vennlig hilsen Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg her ikke tilgang til bygdeboka for Nøtterøy, men her er i allefall giftermålet i 1814 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=Viede-DP2&gardpostnr=2513&merk=2513#ovre>Lenke. Forloverne Lenke og LenkeKan dette være Paul Paulsen, innflytter til Nøtterøy i 1814? Han er like gammel som brudgommen over, 25 år, og fra Våle sogn LenkeI FS/IGI finner jeg et par som heter Paul Paulsen og Kari Olsdatter og som har følgende barn født/døpt i Våle, Vestfold i årene etter 1814: *Olea, døpt 4.4.1817; *Bodil Marie, døpt 4.5.1822, *Karen Kirstine, f. 20.4.1830, døpt 2.5.1830; *Karen Kirstine, f. 12.10.1832, døpt 28.10.1832; *Ingeborg Marie, f. 11.6.1825, døpt 26.6.1825; *Paul, døpt 6.10.1819.Her er Paul Paulsen ”Skouen” forlover i 1815 ved giftermålet til Ole Jørgensen Prestegården og Kjersti Andersdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Takk for hjelpen. Mye av dette hadde jeg før, men ikke forloverne.Det hadde vært veldig fint hvis noen hadde skjekket med bygdeboka.Hilsen Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Dessverre. I bygdeboka av Unneberg er ikke Paul Paulsen nevnt, verken i personregisteret eller under Presteskauen. Derimot han som flytter til Nøtterøy fra Våle samtidig med Paul (og Kari), Lars Nilsen (ser det ut som).Presteskauen, s 1188: 'Av husmenn her nevner vi snekker Lars Nilsen. Han var f i Våle og døde 1867, 89 år. G 1815 med Marte Anundsdatter, Øde Sulutvedt i Fon, f 1784, d 1871. Sønnen Nils, f her 1818, bodde på Tørkopp.' Jeg finner ikke deres vielse i Nøtterøy kirkebok (på nettet). Men her er Marthe innflyttet, kanskje: LenkeLars Nilsen er også forlover for Ole Jørgensen Prestegården og Kjersti Andersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.