Gå til innhold
Arkivverket

[#31113] Feil i registreringa 'Konfirmerte i Fitjar'


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Eg har funne ut at det er ein feil her, dette er tippoldemor: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=FITJAR&gardpostnr=303&merk=303#ovre>LenkeHo døydde som de ser på barselseng då ho fekk tvillingar i august 1868.Eg finn tvillingane sin konfirmasjon her, fyrst jenta, her står det rett f.dato: LenkeOg guten, her er det gjort feil både med f.dato og dåpsdato:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Tusen takk for at du tar deg tid til å melde fra om feil!Vi ville satt stor pris på om du la feilmeldingene inn i vårt korrekturskjema for da får vi lagret meldingen på en ordentlig måte og den blir samlet med andre feilmeldinger til samme database. Du finner skjemaet ved å klikke på knappen Korrektur når du er inne på databasesiden. Sørg for å at den personen du skal melde feil på, er markert. Det gjør du ved å klikke på tallenken helt til venstre på raden for 'din' person. Du ser at personen er blitt markert ved at all personinformasjon er nå vist i uthevet skrift.På forhånd tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

OK, det var noko eg ikkje hadde fått med meg, sjølv etter fleire års brukstid :-)Takk for tilrettevisning.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg er ikkje sikker på om det var rett.. Eg fylte ut det eg visste, og klikka 'hald fram', det forsvann og eg fekk oppatt det same skjemaet, med ein del manglar i utfyllingsfelta.Har eg gjort som eg skulle?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

For ordens skyld - den som slår opp i kirkebok for Fitjar A 2, side 130, nr. 14, vil se at gjengivelsen i databasen er korrekt i forhold til originalen! Dersom dette er feil i forhold til virkeligheten, er det presten som har gjort feilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

OK, då er det nok presten som har gjort feil, men det var no svært til feil og.... :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anette Skogseth Clausen

Skjemaet skal vises en gang til etter at du har sendt korrekturmeldingen, men hvis du ser der du gjorde endringer så skal det ha kommet tekst under innfyllingsboksen hvor det står noe sånt som at Mariann Stokken foreslår .... (ditt forslag).Du kan gå tilbake til de steder du la inn korrekturforslag og kontrollere ved å klikke på korrektur-knappen. Da vil du få opp skjemaet, men dine forslag vil også være synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar Jordåen

Eg har også sjekka i forhold til originalen, og avskrifta er rett. Det skal såleis ikkje endrast på digitalarkivet. Men det er jo fint at ein melder frå om mogleg feil uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.