Gå til innhold
Arkivverket

[#31117] Agathe Larsdtr., f. 1800 i Fana, hennar lagnad ”kjend”, kva med foreldra?


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Knut Bendiksen Sætre, f. 1809, dp. 1.1.1810 (Sætre, Brekke, S&F) og kona Agathe Larsdtr. som gifter seg i 1834 i Bergen: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1816&gardpostnr=1034&merk=1034#ovre>Lenke, får to born i Bergen før dei flytter til Eilund u. Dumben i Solund, S&F. :1) Andrea, f. 1834: Lenke (ho vart g. 1864 og flytte til Engevik – også i Solund).2) Lars Olai, f. 1837: Lenke (han vart g. 1866 og vart buande i Eilund / Dumben) I Solund Bygdebok står det at Agathe Larsdtr. var f. 1800 i Birkeland i Førde Pgd. Dette må vel då vere feil og Fanøe (Fana) er det rette, slik det er nemnd ved giftarmålet.Ved FT1801 finn vi denne kandidaten for Agathe Larsdtr. att på Søreide: Lenke (hennar dåpsdato på FS IGI: Lenke)Foreldra hennar gifter seg i 1786; LenkeRundt 1800 er det eit anna par i Birkeland som får ei dotter Agathe Larsdtr (i 1795), men ho dør i 1801. Dei kallar henne oppatt i 1803, men denne Agathe dør same året. Difor trur eg den Agathe på Søreide er den eg jaktar på.Knut Bendiksen d. 1878, medan Agathe d. 1899 (Lenke). == Foreldra til Agathe Larsdtr.:a) Far: Er det denne: Lenke ELLER: Lenke ? Er det nokon som kan hjelpe meg med den rette mannen her ?b) Mor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Takk Carsten,Det må jo være dei rette, eg var vel for fokusert på at Olina heitte WillUmsdtr.== Så var det å lokalisere den rette Lars Hansen blant døypte i Fana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Bygdebok for Fana, side 229, Søreide, Træet og Neset:Lars Hansen (Haukeland?), f. ca. 1771, var fiskar og budde på Søreide i 1801. G.m. Olina Willumsdtr. Knappen, f. 1765. Dei flytte til Haukeland. Barn: Ingeborg, Marta, Hans, Agate.Ingenting om familien nevnt under Haukeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ser ut som familien var ei tid hos Olines søster Kari og mannen Ola Knutsen på Haukeland, men at de dør på Hammersland. De er heller ikke nevt på Hammersland i bygdeboka, uten at det trenger å bety noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Oline og Lars får forresten sønnen Bertel, f/d i 1812, da fortsatt på Søreide.Olines foreldre er Willum Larsen (Bjorøy? - Fjell) (ca. 1728-6.8.1787) på Knappen og Agate Nilsdtr. Hammarsland g. 1766. Agate var først gift med Ole Henriks. Hetlevik (Askøy) (1730-1763) han dør på Knappen. Finner ikke Agates dåp i Fana, men hun er ført som nummer fire i søskenflokken Jon f. 1720, Marta f. 1722 (begge født på Nedre Fyllingen), Anna f. 1730 (på Straume). Hennes foreldre er Nils Jons. Sælen (1683-1739)og Ingeborg Olsdtr. Hammarsland (1689-1761). De bodde først på Fyllingen og Straume, siden på Hammarsland, ifølge bygdeboka.Om foreldrene til Lars Hansen Øijorden (=Mildestveit) står følgende på side 656 i bygdeboka:Hans Olsen bygsla her 1765-1773, gm. Marta Larsdtr. Begge var utbygdarfolk. Flytte bort. Barn: Ola, Lars, Kari, Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Vil tro det er Hans Olsen og Marta Larsdtr. du finner gift her: Lenke De etterfølger da også Osinger på Mildestveit/Øijorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Nå blir det mye fra meg her, men Hans Olsen er altså fra Havsgård/Hafskår i Fusa, ikke fra Gjerevik i Fusa, slik svogeren Anders Olsen er (omtalt i innlegget).Forrige innlegg har også relevans fordi foreldrene til Marta Larsdtr. Opsal er Lars Lars. Opsal og Mette Vincentsdatter Kilen/Opsal. Denne Mette f. 1714 er søsteren til Libeth Vincentsdatter Opsal f. 1723 som da er omtalt med foreldre i innlegget - og som dør på Krokeide i Fana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Og tilsist finner du at bygdeboka har rett i at Lars Hansen Øijords foreldre 'flytte bort' - de flyttet rett og slett hjem igjen til Hafskår - se FT 1801: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Her har det vore aktivt i lunjspausen. Ei stor takk til deg Heidi! Trur eg har fått dei opplysningane eg var på jakt etter.Kjenner du Heidi (eller andre) til opphavet til Winsents etternamnet som ein finn mykje av i Fana/Os traktene i dag? Har dette kanskje ein samanheng med dei Vincents-søner/døtre nemnd her og i Hafskår-debatten?Nok ein gong takk for god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.