Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tor Inge Mathiesen

[#31139] Knut Larsson Lærøen,Austrheim i Lindås, f: 30.jan 1827-død 1867 - foreldre ?

Recommended Posts

Gjest Tor Inge Mathiesen

Knut Larsson Lærøen f. 30. januar 1827 og død under fiske ved Kinn i Sunnfjord i 1867 var min oldefar. Jeg håper noen kan hjelpe meg med hvem hans foreldre var, og hvor de kom fra. Han var gift med Oline Berthelsdtr. f: 11. sept. 1825 på Sletten i Lindås. Bygdebok for Austrheim bind III er ferdig i slutten av 2006, men kanskje i mellomtiden ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Brede

Hei!Knud Larsen født 30.1.1827 ble døpt 3.2.1827 i Lindås av foreldre Lars Larsen og Giertrue Helgesdtr.Dette paret hadde følgende barn til dåpen:1. HELJE LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 14 NOV 1824 2. HELJE LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 15 NOV 1824 Lindaas, Hordaland, Norway 3. LARS LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 15 DEC 1822 Lindaas, Hordaland, Norway 4. GURI LARSEN - International Genealogical Index Gender: Female Birth: 21 APR 1833 5. GURI LARSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 28 APR 1833 Lindaas, Hordaland, Norway 6. KNUD LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 30 JAN 1827 7. KNUD LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 03 FEB 1827 Lindaas, Hordaland, Norway 8. KNUD LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 15 JUN 1828 9. KNUD LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 19 JUN 1828 Lindaas, Hordaland, Norway 10. LUDVIG LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 08 FEB 1838 11. LUDVIG LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 11 FEB 1838 Lindaas, Hordaland, Norway 12. BRITHE LARSEN - International Genealogical Index Gender: Female Birth: 26 OCT 1830 13. BRITHE LARSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 14 NOV 1830 Lindaas, Hordaland, Norway 14. GUDMUND LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 08 JUN 1835 Lindaas, Hordaland, NorwayForeldrene giftet seg i Lindås 24.6.1822.Info fra FS (IGI).Odd Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Brede

Dersom dette er rett Giertrue, finner du henne sammen med foreldre og søsken her i 1801 i Lindås LenkeOdd Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hvis Odd har funnet rette Giertrue, finner du foreldrene gift Evanger/Voss 10.06.1787. Mora Guri/Guro dør før 1807, og faren gifter seg på ny: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=LINDVIGD&gardpostnr=2024&merk=2024#ovre>LenkeAv søsknene blir Begga (1793-1843) gift med en Iver Nilsen Veland i 1812: Lenke Torbjørg gift i 1814:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og her er årsaken til at vi ikke finner Knud Larsen Tofto igjen i 1801: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som slår meg, er Gjertrud fortsatt bor på Tofto i 1865, og at FS har Lars Larsen som 26 år gammel ved vigselen i 1822.Det gjør vel Lars Larsen Tofto, som er i sitt femte år i 1801 til en het kandidat? Du finner ham noen linjer over Giertrue i 1801: LenkeForundrer meg ikke om du på Arkivforum kan få hjelp til å slå opp i kirkeboken, og der finne Lars Larsen Tofto død i årene like før Gjertrud gifter seg i 1850.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppslag i dette skiftet (igjen via arkivforum) hjelper deg nok langt på vei i å få dette bekreftet: LenkeLars Larsen Toft, Eikanger, 350b D4b, 1848-1851

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette i samme slengen: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Inge Mathiesen

Hei Heidi og Odd ! Dette er helt utrolig - jeg har arbeidet mye over tid for å finne ut det som siste time er gjort tilgjengelig for meg , tusen takk og ha en riktig god Sankt Hans kveld begge to mvh Tor Inge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive