Gå til innhold
Arkivverket

[#31142] Karen Anna Martinusdatter, fra Vågan i Lofoten.


Gjest Ørjan Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Larsen

Hallo.Er det noen som vet noe om Karen Annas søsken, foreldre og forfedre?Hun ble født 1856 i Vågan i Lofoten.Hun ble gift i Bindal, døde 1941.Og fikk mange barn. Alt dette vet jeg.Men hvor hun kom fra, og hennes slekt i Vågan vet jeg ingenting om.Kan noen hjelpe meg her?Mvh Ørjan Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei. Takker for svar. Dette er henne ja. Men hvem var hennes far, for moren er vist gift på nytt. Håper noen vet mer her.Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være en kandidat til Ingeborgs første ekteskap? (FS/IGI – må sjekkes!): Ingeborg Marie Christoffersdotter Marriages:Spouse: Marthinus ClausenMarriage: 28 DEC 1855 Vaagan, Nordland, NorwayFinner også følgende barn i FS/IGI: Karen Anna, født 28.12.1856 Maria Emilie, født 16.10.1858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei og tusen takk for svar.Du fant dem. En av døtrene til Karen Anna het Ingeborg.Hvordan finner man mer av denne familien og foreldre og søken til Karens foreldre? Hilsen Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Her er Karen Anna og ektemannen og barna: Karen Anna Martinusdatter, f.1856, Vågan, Lofoten. d. 1941, Gift 1879 med Nils Tanke Johansen Holm, f. 1845 d. 1921, bosted Holm i Bindal. Barn:1. Inga Marie, f. 1880 d. 1966 2. Josefine Margrethe, f. 1882 d. 1948 3. Matea Karoline, f. 1884 d. 1921 4. Olga Amalie, f. 1886 5. Conrad Angel Normann,f. 16.06.1889 d.05.10.1969 6. Emil Tanke, f. 1891 7. Ingeborg Magdalene, f. 1894 d. 1984 8. Lucie Marianna, f. 1896 9. Ulrik Andreas, f. 1899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

hei igjen, Ørjan!Kan dette være Ingeborg Marias fødsel/dåp (FS/VRI):INGEBORG MARIABirth: 23 Jun 1826 Christening: 13 Aug 1826 Place: Hamaroy, Nordland, NorwayParents: Father: Christopher GUTHORMSONMother: Ellen Carina OLSDRSource Information: Batch Number: C427441--------------------------------------------------Finner følgende søsken av Ingeborg i FS/VRI:*Hans Olai, f. 28.3.1829; * Ole Andreas, f. 26.10.1831 og Andreas Severin, f. 19.8.1834.Christopher Guttormsen ble iflg. FS/VRI døpt 26.4.1795, Hamarøy, sønn av Guttorm Olsen og Anne Maria Christophersdatter. Her er Christopher i f.t. 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11848&gardpostnr=128&personpostnr=2271&merk=2271#ovre>Lenke. Guttorm og Anne Maria ble gift 28.10.1794, Hamarøy. Guttorm Olsen, Christophers far, er 34 år i 1801, f.ca. 1767, og i FS/VRI finner jeg to mulige kandidater: Lenke og LenkeEllen Karina / Carina ble døpt 6.4.1796, Hamarøy, datter av Ole Hansen og Ingeborg Olsdatter. Her er disse i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei Grethe.Jeg prøvde å søke på FS for å finne Marthines Clausen`s fødsel og aner, men fant ingenting.Takker deg for at du prøvde å hjælpe.Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ørjan Larsen

Hei.Noen som vet om Vågan( Lofoten )har sider på dis-norge over fødte,gifte, døde?Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Ørjan!Klikk genealogiske ressurser på startsiden til DISNorge og skriv 'Vågan' på 'Søk etter kommune' på samme side øverst etter at du har klikket på gen. ressurser og siden har kommet frem etter klikkingen. Når Vågan kommer frem, ser du bl.a. kirkebøker.Ørjan: Jeg har oppgitt min mailadresse til deg ang. Bindal. Men har ikke hørt noe fra deg. Håper å høre noe ang. bilder.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei Kristin.Jeg sendte bilder til deg i går.... Håpe du har fått de da. Takk for informasjon.Hilsen Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Ørjan Larsen!Jeg har ikke fått bildene. Vet ikke hva som har skjedd. Kanskje det er skrevet litt feil i mailadressen. Oppgir mailadressen på en mer skikkelig måtekrsaasenæonline.no(æ istedetfor krøllalfa.) Mvh. Kristin S. Aasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Ø. Larsen!Har fått bildene. Takk. Har sendt mail til deg for å bekrefte.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.