Gå til innhold
Arkivverket

[#31145] Skifte i Bergen 1811 og faddere ved dåp 1806?


Gjest Irene Westen
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Westen

Thala Askildsdatter døde i Bergen 26.07.1811. Hun står da oppført som enke etter Johannes Mich. Westen. Hun var født i Egersund 1766 og giftet seg med Johannes i Egersund 1803. Da det ikke har lykkes meg å finne ut noe mer om hennes mann, Johannes, lurer jeg på om et evnt. skifte kan 'fortelle' noe. Jeg er også intr. i å vite hvem som var faddere til deres barn, Hans Andreas, som ble døpt i Bergen 20.06.1806. Er svært takknemlig om jeg kan få svar på dette! Vennlig hilsen Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner dessverre ikke henvisning til noe skifte etter Thala Askildsdatter/Westen i Bergen rundt 1811.Som fadre for sønnen Hans Andreas 20. juli 1806 står: Ester Olsdtr, Berthe Tvedt, Hans Olsen Kierulf, Jacob Jacobsen Bruke, Johannes Amundsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Westen

Tusen takk for at jeg fikk vite fadrenes navn! Mht skifte så var kanskje ikke det nødvendig ettersom de antakelig bare hadde et barn. Hjertelig takk for at du tok deg tid til å sjekke det! Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.