Gå til innhold
Arkivverket

[#31158] Marte Simensdatter 1798 Söstun Övre Korslund,Langset


Gjest Gerti Stenberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerti Stenberg

Hej! Jag söker förfäder till Marte Simensdatter f.1798 Söstu Övre Korslund,Langset. Mvh Gerti Stenberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Inger Larsdatter Korslund var min tipp-tipp-oldemor. Hun var først gift med Anders Halvorsen Korslund og ble i sin enkestand gjengiftet med Simen Olsen. Eldste sønn av første ekteskap, Lars Andersen, er min tipp-oldefar. Han og Marthe Simensdatter var altså halvsøsken. Det står om disse slektsforholdene i Eidsvoll Bygds historie, bind I - gårdshistorie - under Ulvin ('OLVI') og Korslund - dessuten i min bok 'Slekten Ørbæk' (1983). Var det ikke du som etterlyste Julia Korslund? Det er en del av oss som kan huske henne og'n Per. Har hun forbindelse til noen av de ovenfornevnte? Ettersom Julia var en person som min mor gjerne besøkte, kan det vel tyde på at de var i slekt! Hilsen Ola Lj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerti Stenberg

Hej! Tack för era inlägg! Och Ola, Julie var dotter till Lars Henriksson och Marte Olea Embretsdotter. Lars var son till Henrik Larsson och Marte Simensdotter. Så då är du släkt med min vän Elise, som jag lovat en antavla för att hon hjälper mig med så mycket. Men det är inte alltid så lätt för en svensk att forska i Norge. Mvh Gerti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.