Gå til innhold
Arkivverket

[#31170] Lars Olsen Røed, Vestby f.06.10.1848


Gjest Bjørn Holt Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Holt Jacobsen

Er det noen som kan hjelpe meg med efterkommere av Lars O. Røed f.06.10.1848 gift med Anna Olsen f.24.04.1853. Han var født på Tjøme, hun vet jeg ikke hvor kom fra. De hadde visst nok åtte barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er vel Lars i 1865 [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0722&kenr=007&bnr=0001&lnr=00>LenkeHer er vel Lars og kona med sønnen Ole Røed, f. 1875, - familien er bosatt i Hvitsten i 1875 Lenke. Her er Anna oppført med fødested Hvitsten.I f.t. 1900 for Kristiania finner jeg søstrene Borghild, f. 1877 og Theodora, f. 1879, med etternavn Røed, ugift og født i Hvitsten. Om dette er yngre søstre av Ole Røed vet jeg ikke, men jeg tar dem inn LenkeI skipslistene for 1900-tellingen finner jeg en Ole Larsen Rød f. 1881, Hvitsten, lettmatros, bosatt i Shields, England

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Holt Jacobsen

Takk til Grethe Flood. Ole Røed oppført i folketellingen 1875 døde alerede i 1878. De neste i søskenflokken Borghild og Theodora finner vi som 'rentenister' i Kristiania i 1900 tellingen. Så blir det født en gutt som også får navnet Ole f. 30.mars 1881, som du har funnet som lettmatros ombor i en skute fra Fredrikstad, for tiden i Shields, England. Den siste opplysninger er ny for meg, og jeg takker så mye for det.Bjørn Holt Jacobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.