Gå til innhold
Arkivverket

[#31180] Bindal bygdebok i Nordland fylke


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Iflg. lokalhistorie.no så skulle bygdeboka være på nettet. Men jeg klarer ikke å få hentet den (selv om jeg har funnet lenken). Kan det være noe feil som eksisterer i lenken?Er det noen som har kjennskap til å få hentet bygdeboka?Mvh. Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Jeg mente å få mulighet til å lese bygdeboka på nettet. På samme måte som man kan se bygdebøkene for Sem og Nøtterøy sokn i Vestfold. For jeg har forstått det slik at man kan gjøre det.Ikke bestille boka eller lese omtale av bygdeboka. Lenken hadde jeg funnet fram til.(innlegg av Morten Østevik)Mvh. Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Tviler på at boka er lesbar på nettet. Den er tross alt for salg i bokform. Er usikker på når neste bok kommer. I helga er det regatta på Terråk. Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Jeg har ikke slekt boende der eller som kommer derfra.Men grunnen til min interesse, er at min oldefar sogneprest Arne Scheie var prest i Bindal. Min morfar, hans sønn Peder Andreas ble døpt der i 1909 i Vassås i Bindal. Sognepresten Arne Scheie og hans kone Johanne Marie hadde ni barn. Og familien bodde der noen år. Så jeg var nysgjerrig på om det står noe om dem i bygdeboka for Bindal. Er det mulig å få noe om dem hvis det er mulig?Siden de og slekten ikke er derfra, så har ikke det vært aktuelt å kjøpe bygdeboka.Mvh. Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei. I Vassås kirke, Bindal, er det fotografi av alle prestene som har vært der, kan hende det er bilde av han du er i slekt med. Det kan jeg undersøke.De bodde vel på prestegården på Vassås. Men de er ikke tatt med i bygdebøkene, da alt etter 1900 ikke er med.Vil du ha et gammelt bilde av Vassås prestegård?Kan du gi meg din mail adr. så sender jeg kopi av bildet.Mvh Ørjan Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Ørjan Larsen!Se mitt svar i mitt siste innlegg i temanr. 31237 Bindal.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Ørjan Larsen!Jeg skrev feil. Det riktige er 31237 Utlegging av .... Ikke 31237 Bindal.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.