Gå til innhold
Arkivverket

[#31198] Vikhammer/Lillesand/Aunet/Stor-Malvik - Etterlysning


Gjest Randi Aasheim Eidsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Aasheim Eidsvik

Jon Olsen Vikhammerløkken f.ca1743, d.1807, gift med Siri Estensdatter f.ca 1750. Giftet seg 27.08.1775 i Malvik kirke. De hadde gården Aunet/Lillesand. Det sies at han er sønn av Ole fra Stor Malvig. Siri hadde Wighammer som bosted da hun giftet seg. Siri Eysteinsdatter blir det også skrevet. Forlovere var Ole Malwigen og Anders Nedre Wighamer. Er det noen som kjenner til opphavet for Jon og Siri, mine 3.tippoldeforeldre. Takknemlig for tips her. RandiE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Hei der Randi!Vet ikke om det hjelper noe men.. Hvis du ser på den første lenker der de er gift så står det oppført 2 ektepar med samme navn. Det ene er ditt,men det kan se ut som det andre og er ditt?[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=1660viel&gardpostnr=565&merk=565#ovre>LenkeLenke I 1801: LenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Aasheim Eidsvik

Joda, takk Hege. Det stemmer alt det der. Og det er samme paret som både forlover seg (17.mai) og gifter seg (27.august)1775. Jeg har alt om dem fra giftemål til død og alle barn og etterkommere. Det er bare foreldrene deres jeg ikke har. RandiE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.