Gå til innhold
Arkivverket

[#31200] Karl Berntsen Aaserud, til USA 1903, hva videre?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiBroren til min bestemor emigrerer her:LenkeI følge ganske sikre kilder blir han boende i USA, og dør der.Er det noen som kan spore ham der borte, feks FT 1930?På forhånd takk!Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Christiansen

Fødselsdato, Lars Ove , det er fint å ha så man kan be/avkrefte funn!Foreldrene hans sine nav og - slik at man kan se dersom han ble kreativ på navnet sitt.Dessuten - siden du har ganske sikre kilder - de sier ikke noe om hvor han havnet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei LailaJa du har riktig familie, og han reiser over med to brødre. Hans tredje bror Ole reiser i mai samme år.Men, det sies at bare Karl ble værende der borte, de tre andre kom hjem.Jeg har desverre ingen fødselsdato på Karl, men fikk et tips om at han kanskje kalte seg Aaserude.Dette er forøvrig et fortsettelse av tema 31167.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Hei. Fødeseldato for Karl Aaserud er 19.3.1881, døpt 6.6.1881 i Årnes kirke. Jeg har registrert i mine slektsnotater at han skal ha kalt seg Carl Benson i Amerika, men jeg vet ikke noe om etterslekta.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Christiansen

Hei! Har du link til emigrasjonen til broren Ole og? Alle spor er viktig.Jeg finner ikke noen Carl Benson sånn uten videre, men skal sjekke litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Christiansen

Census 1920 1920 United States Federal Census Wisconsin, Oneida County, Rhinelander District 141 (det var jo Rhinelander han skulle til når han dro og!! Census er tatt opp 14. januar 1920De bor i Margret Street: Carl Benson, head, eier sitt bosted, 38 år, gift, og immigrerte i 1903. (født i Norge) Han er naturalisert (statsborger) fra 1909. Han jobber i en Gun Shop - men jeg greier ikke å se hva det er han gjør.. head...Fruen er Alfreda Benson, 37 år, f. i Norge, immigrerte 1904 - hun er ikke citizen.Barn: Lillian, Daughter, 9 år, f. i WI, av Norske forelddre Bergliot, Daughter, 7 år, samme Carl, son, 4 år og 8 måneder, samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Christiansen

I 1930 bor de på samme sted, Margret Street i Rhinelander, Oneida County.Her har Carl Benson blitt Charles, og fruen Alfreda blitt Frieda. Barna har de samme navn, Lillian, Bergliot og Carl.Charles jobber nå som blacksmith i Papermill, og kona Frieda er bedriver Housework i Private Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Christiansen

Social Security - sønnen Carl:Name: Carl BensonSSN: 387-12-5140Last Residence: 54501 Rhinelander, Oneida, Wisconsin, United States of AmericaBorn: 3 Mar 1915 Died: Mar 1987 State (Year) SSN issued: Wisconsin (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Christiansen

Det er 3 personer i Rhinelander, Wisconsin som heter Benson - kan være etterkommere etter sønnen Carl.www.whowhere.com søkte på Benson, med city Rhinelander og State WI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei, og tusen takk Laila og Pål !!Men du Pål?? Har du kanskje flere opplysninger om denne slekten?Og Laila: Jeg har 'Googlet' litt, og jeg skal sende av gårde noen mailer til Bensoner i Wisconsin. Kanskje er der en ukjent familie?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Joda, jeg har mer opplysninger. Min farmor var kusine med Karl, Bertha og de andre søsknene deres. Farmor var datter til Sigvart Olsen Delbekk, bror til Oline Aaserud.Men dette må vi nok ta privat. Det blir altfor vidløftig og legge ut all etterslekt og forfedre her på DA.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei PålSpennende. Jeg har nettopp startet med den grenen.Men vi kan kanskje holde kontakt pr mail ?Min mailadr er lowangen@online.noMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.