Gå til innhold
Arkivverket

[#31221] Jens J. Thoresen Bokerød, Idd f. ca 1833 gm Anna Kaisa Jacobsdtr


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

Jens J. Thoresen finnes her på Bokerød i 1865 tellingen for Id [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60117&gardpostnr=402&merk=402#ovre>LenkeHan ser ut til å bli gift med Anna Kaisa Jacobsdtr som er registrert innvandret fra Sverige i 1868 LenkeKjenner noen til dette ekteparet? Kan denne Anne Kaisa Jacobsdtr være identisk med den jeg etterlyser som mor til Johan Kristian i tema 31136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Fra fødselsboka Töftedal i Dalsland side 81:Født i Tøftedal febr. 12. døpt febr. 14. 1847 Anna Cajsa.Foreldre: T(orpare) Jacob Tollesson i Högen og hustru Lena Olsd 24 år.Ved husforhör 1846-1850 finner jeg på:Högen Aspelund:Torpare Jacob Tollesson f. 30.5.1814 i TöftedalHustru Magdalena Olsd. f 1819 i TöftedalSon Olof Peter f 30.1.1845 i TöftedalDotter Anna Kajsa f 12.2.1847Foruten flere “drenger og piger” fantes inhyst på torpet:Elias Tollesson f 1816 (sikkert en bror av Jacob)Enka Anna Jacobsd f 1785 Ed (kan vel være Jacobs mor, jeg synes det står tilføyet moderen over navnet hennes) Hun er skrevet som Utfattig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Tusen takk til Grethe og Liv for svært nyttig informasjon.Er det noe som vet når Jens Jacob Thoresen på Bokerød døde?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg etterlyste dette ekteparet siden jeg trodde at det var denne Anna Kaisa Jacobsdatter som var mor til Johan Kristian født utenfor ekteskap i Borge 25.11.1875. Det viser seg nå at dette var feil person.Jeg har funnet den riktige Anna Kaisa - se tema 31136 og 34065.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.