Gå til innhold
Arkivverket

[#31228] Fræna: Lina Brevikhaug f. ca. 1883 Bud prestegjeld


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Søker opplysninger om opphavet til Lina Brevikhaug som skal være født 1883 i Brevika på Nerland. Finner henne ikke på Brevikshaug i Bud ved FT1900 Lenke. Men kan dette være familien?Lina giftet seg med Oluf Amundsen fra Storholmreset etter 1900. De fikk blant annet en sønn i 1926, født i Bud prestegjeld. Har funnet Oluf Amundsen med familie i FT1900.Takknemlig for opplysninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling O. Hagerup

Kan hende er dette rette familien. På FS (IGI, Batch No.: M421764) finn eg ein Johan Edvard Olsen som gifta seg med Sigrid Jensdr 10.09.1900 i Hustad kyrkje. Kan dette vere same paret? Kan denne Johan i så fall ha vore gift tidlegare med Oline Eriksdr? På FS (IGI, C421764) finn eg ei Lina Sevrine, døypt i Hustad kyrkje 27.05.1883 og ei 'Oldine Emilie' døypt i Hustad kyrkje 02.06.1879. Foreldra til begge er Johan (Edvard) Olsen og Oline Eriksdr. (Eg har ikkje funne Oline f. 1899 eller dei andre borna som folketeljinga 1900 viser.) - På FS (IGI, C421752) finn eg ein Johan Edvard Olsen fødd 06.09.1853, døypt 09.10.1853 i Bud (Bud prestegjeld? Dvs. Bud eller Hustad sokn?). Kan dette vere far til Lina? Foreldra til denne Johan er opplyst å vere Ole Johansen og Elen Mortinusdr.Eg har ikkje kontrollert noko av dette i kyrkjeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling O. Hagerup

Tillegg til innlegg nr. 2: På FS (IGI, Batch No.: M421763) finn eg ein Johan Edvart Olsen som gifta seg med Olina Eriksdr 21.07.1878 i Hustad kyrkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling O. Hagerup

Familien Ole Johansen og Elen Martinusdatter, med m.a. sonen Johan Edvart Olsen (og stesonen Fredrik Fredriksen, frå Elens tidlegare ektskap?): LenkeDenne Elen er den same som er omtala i tema 27553, innlegg (2)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Takk for nyttige opplysninger, Erling! Jeg tror det er riktig familie du har funnet data på.God sommer i Molde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Kjell Ove Hattrem

Ad (1), av Randi Hagen: Har du flere opplysninger om familien til Oluf Amundsen? Han var sønn av Amund Olss. fra Sel, som må være identisk med Amund Olss. Tamburstuen (født der 5.10.1861).Amund flyttet 16.2.1880 til Hustad sogn i Inderøy (må vel være forveksling med Hustad i Bud). Han var bror av min tippoldemor Elen Marie Loftsgard, som også flyttet til romsdalsregionen på den tiden og endte opp på Smøla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Ove Hattrem

Interessant nok giftet Elens sønn Mathias Andreas Myklebust jr. (født 21.3.1884 på Hallarøya) seg med ei Lina Neerland fra Romsdal.Dette ifølge Smøla bygdebok IV, s. 79.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege S.Andersen

LIne Sevreine var søskenbarn til min oldefar Sivert Sivertsen Hustad, og min mor har samlet inn en masse opplysninger vedr.denne slekta. Vennligst ta kontakt hvis det er noe vi kanskje kan hjelpe deg meg. Det er for mye å skrive om her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.