Gå til innhold
Arkivverket

[#31237] Utlegging av mailadresse på brukerforumet


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Ringdal

Her er 3 råd som stopper det meste, særlig hvis dere kombinerer alle tre:1: Skriv ikke e-post adressen sammenhengende. Spamprogrammene får store problemer med å tolke teksten hvis det er annen tekst i mellom. Vårt menneskelige øye har imidlertid ikke et slikt problem. Hvis din epostadresse er ola.normann@online.no så skriv f.eks. i stedet:Min epostadresser er hos online.no: Første del er: ola. (med punktum) Annen del er: normannM.a.o.: Skriv en fortelling som angir din adresse.Tilsvarende gjøres ifbm telefonnumre. Hvis ditt telefonnummer er 12345678, så skriv f.eks.: Mitt telefonnummer skrevet baklengs er: 87654321 eller enda bedre: Mitt telefonnummers to siste sifre er 78, før dette er det 56, forran der er det 34 og de to første siffrene er 12.2: Bruk et Spam-filter.3: Ha to stykk e-post-adresser: Den du normalt bruker, pluss en som du bare oppgir på nettet for å få den første kontaktet (dette kan f.eks. være en gratisløsning hos hotmail eller andre). Deretter benyttes den ordinære adressen for videre dialog. Dersom du alikevel skulle få en del søppelpost på hotmail adressen, så kan du bare slette alt. Dette fordi risikoen for å slette noe viktig er minimal.Lykke til med en spamfri hverdag. Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei Kristin.Har du interesse av bilde av Vassås prestegård? Hvordan sender jeg bilde til deg? Jeg kan også sikkert få tak i kopi av bilde av den presten A.Scheie, om du vil ha det da.Hilsen Ørjan Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Ørjan Larsen!Jeg måtte tenke litt på hvordan jeg skulle gå fram med tanke på å gi mailadresse til andre. Hadde sett noen gi ut sine mailadresser og tenkte dermed på spam. Så jeg var usikker. Derfor laget jeg dette temaet for å lære litt/få andres erfaringer. Så nå har jeg lært litt av innleggene. Så jeg beklager litt sent svar til deg.(tema 31180)Ja takk, jeg vil gjerne ha kopi av bilde av Vassås prestegård og kopi av bilde av min oldefar presten Scheie tilsendt pr. mail. Så det blir litt spennende å se hvordan bildene ser ut og sammenligne de få bildene vi har fra Bindal og av presten Arne Scheie.Jeg kan forresten fortelle at jeg har et fargebilde av min morfar utenfor der han ble født/vokste opp (prestegården?) når han var på besøk der på slutten av 80-tallet el. begynnelsen av 90-tallet. Da hadde han ikke vært der siden han var barn.Adressen til min mail, er: ( fortelling) krsaasen så følger krøllalfa så følger online så følger punktum så følger no.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Ø. LarsenJeg har byttet adresse til: kaa følger krøllalfa følger online følger punktum følger no. Send dit.Mvh. Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Torgeir Kvalvaag

Kristin: Står S. i navnet ditt for Scheie? Jeg er mangeårig kollega av en annen med samme navn som presten. Dere er kanskje i slekt? Hva med Schiørn-slekta på Tomt? Er du i lekt med dem også? Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Ellers bruker jeg spamfilterprogrammet MailWasher Pro. Det ordner opp i all dritten. Etter noen dagers fravær brukte programmet et par sekunder på å sortere vekk det jeg ikke skulle ha. Enkelt og greit. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Torgeir Kvalvaag!Jeg er i slekt med sogneprest A. Scheie (oldebarn)(gravlagt i Skedsmo). S. står for Scheie som du antar. Og jeg er i slekt med Schiørn på Tomt. Elina født Schiørn gift Scheie var min mormor.Mvh. Kristin S. Aasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.