Gå til innhold
Arkivverket

[#31243] Gården Vestby i Vinger, Hedmark


Gjest Heidi Morrell Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Morrell Andersen

Finnes det en gård som heter Vestby i Vinger i Hedmark? Leter etter opphavet til Christian Olsen og Berthe Olsdatter som skulle ha bodd der fra ca. 1847.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Kan du gi litt mere presise opplysninger om Ingeborg Olsd. f.eks. fødsels år. Det er flere plasser som heter Vestby i Vinger sogn som også omfattet Eidskog fram til midten av 1860. Skal hun ha vært ei søster til Kristian og Berte ? Eller var det Ingeborgs foreldre.Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Morrell Andersen

Opplysningene er fra en dame i Minnesota, USA som ønsker hjelp: Christian Olsen født 9 des 1822 i Vinger gift 1847 med Ingerborg Bergeren Olsdatter født 21 juni 1827 i Vinger. De emigrerte med 6 barn til Nord-Dakota, USA. Berthe hører ikke til denne forespørselen. Det var min feil (hun er en svigerdatter av disse to. Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Denne saken må jeg arbeide mere med, for det er noe som ikke stemmer. Har en vielse 11.11.1847 med Christian Olsen og Ingebor Olsd. Vestby. Må sjekke denne Christian Olsen, om det var den samme som var f. 9,.12.1822 i Kråkfoss i Eidskog. Svarer deg i løpet av et par dager. Min E.adr. er: fisollie(a)online.no Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Forledresøk finner jeg en rekke barn f. i Vinger av Kristen Olsen og Ingeborg Olsdatter:legger en lenke til sistemann f. 1867LenkeDe andre som er nevnt er: Ole Kristen 1848 Kristian 1851 Ingeborg 1854 Karules 1857 Bernt 1863 Edvard 1867( med forbehold om rett avskrift.)Om dette er rett burde vi finne familien i Norge i 1865-tellingen?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Har alle fakta om Kristian Olsen og Ingeborg Olsd. Vestby. Det var to Kristian Olsen f. i Vinger sogn på samme dato: 9.12.1822, måtte sjekke ut en av disse før jeg kunne være sikker. Det er vel og bra at mange trår til med hjelp, ofte blir dette villedene. Jeg har alt i base, både kirkebøker og slekter. Dersom du Hedi tar kontakt med meg på telefon eller pr. Email,adr. finner du den i mitt forrige innlegg. Har emigrasjonsdata og det som er nødvendig for spørreren i USA Mvh. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.