Gå til innhold
Arkivverket

[#31246] Wilhelm Nikolai Karlsen. Født 1909 i Hornindal. Sogn og Fjordane?


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei.Leter etter foreldere og andre fofedere til Wilhelm Nikolai Karlsen. Det jeg har er: Wilhelm født 28 jan 1909 i Hornindal. Død 16 jan 1993 i Porsgrunn, Telemark, begravet på Eidanger kirkegård ved Porsgrunn.Er det noen som kan hjelpe meg med dette , så er jeg veldig takknemelig.Sender samtidig ut etterlysning om hans kone. Laura Nikoline Karlsen, (Pikenavn?).Født 1 mai 1912, Øyre Nord Møre.Vennelig hilsen Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Vilhelm Nikolai Karlsen blir født den 28.januar 1909 i Hornindal (som du skriver over), han blir døpt den 7.februar 1909. Foreldrene er Karl Gustav Aleksandersen Palm og Fredrikke Katrine Johansdatter.Vilhelm Nikolai har en søster som heter Karoline Fredrikke, født 26.januar 1905 og døpt 1.mars 1905.Karl Gustav's foreldre er: Aleksander Wilhelm Johannesen Palm Rosenberg Støleggen og Berte Helene Johannesdatter Grevle. Disse har 11 barn som jeg kjenner til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Kai. Tusen takk, der fikk jeg den ene koblingen.I min database har jeg Karl Gustav Alexandersen Palm f, ca 1881 hvor ? (Hans foreldere Wilhelm Johannsen Palm og Helene (Lena) Johnsdatter Grevle). G.M. Katrine Fredrikke Johnsdatter Nystuen f, ca 1883 i Kløvsjø i Sverige, død etter 1900. (Hennes foreldere Johan Petter Andersen Holan og Josefine Johansdatter Lindkvist.Hadde ingen barn her, nå har jeg to. Wilhelm Nikolai og Karoline Fredrikke, så nå løste du det for meg. Tusen tusen takk.Jeg har 9 barn til Alexander Wilhelm Johannesen Palm og Berte Helene Johannesdatter Grevle.Kommer her inn på min egen slekt, flere steder.Har du nummeret på kirkeboken hvor Wilhelm Nikolai ble døpt, ble han døpt i Hornindal?? Hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

1. Vilhelm Nikolai Karlsen, f. 28.01.1909 i Hornindal SF, dåp 07.02.1909 i SF, d. 16.01.1993 i Porsgrunn TE, gravlagt fra Eidanger krk TE. Han giftet seg med Laura Nikoline, f. 01.05.1912 i Øyre i Nordmøre MR, d. 26.11.1976 i Porsgrunn TE, gravlagt fra Eidanger krk TE.Foreldre2. Karl Gustav Aleksandersen Palm, f. 1880 i Vang HE, yrke Blikkenslager. Han giftet seg med Fredrikke Kathrine Johansdatter Ødegaard.3. Fredrikke Kathrine Johansdatter Ødegaard, f. 23.12.1883 i Klövsö, Sverige.Besteforeldre4. Aleksander Wilhelm Johannesen Palm Rosenberg Støleggen, f. 10.10.1854 i Stensæle, Lyksele i Sverige, d. ca. 1939. Han giftet seg med Berte Helene Johannesdatter Grevle, kortnavn (for rapporter) 'Lena', gift 09.03.1899 i Bergen HO.5. Berte Helene Johannesdatter Grevle, f. ca.1858 i Vik i Sogn, d. 1939.6. Johan Petter Andersen Holan, f. 30.05.1861 i Bjørnør ST. Han giftet seg med Josefine Fredrikke Sofie Pedersen Johansdatter Lundkvist.7. Josefine Fredrikke Sofie Pedersen Johansdatter Lundkvist, f. 24.04.1859 i Oslo, dåp i Trysil krk HE, d. 23.04.1934 på Moan i Alvdal HE. Håper dette kunne være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Aleksander Wilhelm Johannesen Palm Rosenberg Støleggen, f. 10.10.1854 i Stensæle, Lyksele i Sverige, d. ca. 1939. Han giftet seg med Berte Helene Johannesdatter Grevle 'Lena', gift 09.03.1899 i Bergen HO. Barn: i Kristian Aleksandersen Palm f. ca. 1875. ii Kristine Johanne Aleksandersen Palm f. 05.05.1875, d. 07.08.1943. iii Magnus Aleksandersen Palm. iv Johan Fredrik Aleksandersen Palm f. 08.10.1876, d. 02.07.1943. v Johan Aleksander Aleksandersen Palm f. 28.10.1876. vi Elias Aleksandersen Palm f. 27.06.1878, d. 23.08.1951. 1. vii Karl Gustav Aleksandersen Palm f. 1880. viii Vilhelm Aleksandersen Palm f. ca. 1884, d. ca. 1966. ix Fredrik Aleksander Aleksandersen Palm f. 1886. x Maria Aleksandersdatter Palm. xi Laurits Aleksandersen Palm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei.Jeg har forfedrene til Wilhelm Nikolai Karlsen langt tilbake på to av sidene, men stopper ved Josefine Fredrikke Johansdatter Lindkvist, (Ser at du skriver Lundkvist)Født 24 april 1859, og ved Helene (Lena) Jahannesdatter Grevle. Født 1858.Har ingen foreldre til disse to, har du?Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Foreldrene til Berte Helene er Johannes Bertelsen, født 5 feb. 1816, døpt 18 feb. Ringsaker i Hedmark, han er av Grevle folket.Moren er Johanne Marie Rasmussdatter og er av Vardal folket, født i Mars mnd 1820 i Talvik i Finmark, døpt 3 Apr. samme sted. Konfirmert 4 Okt 1835 i Korskirken i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei igjen John.Hadde Johannes Bertelsen og Johanne Marie Rasmusdatter fra før av i min database, med datteren: Elen Oline Johannesdatter født ca 1860 i Romedal, g.m. Børre Larsen ca 1853-1935. kan dette være riktig.Hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Hei UnniDet er riktig, de gifter seg 31 Des. 1883 i Ytre Holmedals. Elen Oline er født 29 Nov 1852, Vik i SF, døpt 17 Des 1852, samme plass. Vil også nevne at Elen Oline Johannesdatter får 2 barn med Henrik Eilertsen i 1870 og 1872.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Josefine Fredrikke Sofie Johansdatter Lundkvist (1859-1934). Foreldre: Johan Kristoffer Lindkvist (?-?) og Kirstine Nilsdatter Korsene (?-?), gift 18.oktober 1885 i Hiro kirke (under Holt (Aust-Agder?)?).Josefine Fredrikke hadde en helbror: Karl Gustav Johansen Lindkvist (1858-etter 1893), 'Bilsås-Kalle'. Gift med Martha Gustava Nicolaisdatter Landmark (1855-etter 1893).Håper du har fått greie på mye nytt etter at denne debatten ble startet, og at flere slektsbånd er knyttet for din del! Er dette din slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Innlegg 7: Etter det jeg kan se har det kommet feil foreldre på Berte Helene. Du skriver at hennes besteforeldre er Johannes og Johanne Marie, det er hennes fars foreldre.Berte Helene er datter av: Rasmus Johan Johannesen Grevle (1842-1896) og Johanne Sophie Fredriksdatter Vik (1844-1896), de giftet seg 05.10.1877 i Borgund kirke, Møre & Romsdal.Johannes (1816-1905)og Johanne Marie (1820-?) har følgende barn jeg kjenner til: 1.Bertel (1840-?), 2.Rasmus Johan (1842-1896), 3.Elen Oline (1852-1920).Rasmus Johan og Johanne Sophie har følgende barn jeg kjenner til: 1.Berte Helene (ca.1858-?), 2.Johanne Helene (?-?), 3.Fredrik Johan (1865-1891), 4.Regine Johanne Marie (1873-1947), 5.Katrine Josefine (?-?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Hei KaiEr du sikker på dette ? Rasmus Johan er født 30 Sept. 1842, Johanne Sophie er født 24 Jan. 1844. Berte Helene er født 1 Jan. 1858, da vil foreldrene hennes være 16 og 14 år! Ved hennes dåp 17 Jan 1858 i Vik, finner vi hennes far Johannes Bertelsen, bosatt under gården Linde i SF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Det er nok riktig det du sier John. Meg og alle disse navnene, det blir bare rot når alle er like. Men fint at du korrigerte meg hvertfall, takk takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk til John og Kai.Nei dette er ikke min familie, (ikke det jeg vet)men en bekjent av meg. Skal prøve å finne slektene hans, men det er ikke lett.På far siden til Karl Gustav Aleksanderse Palm født 1880, kommer jeg inn på min slekt og der har jeg mye, men på hans mor Berte Helene Johannesdatter Grevle, 1858, har jeg bare hennes foreldere som jeg har fått her.Kona til Karl Gustav, Katrine Fredrikke Johannes datter Ødegård, Nystuen ca 1883, har jeg en del på hennes fars side (Johan Petter Andersen Holan 1861) her kommer jeg også inn på min slekt.Hennes mor er det eneste jeg har (Josefine F.S. Pedersen?? Johansdatter Lundkvist, 1859.Har dere mer her?Hilsen Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Hei Unni.Les innlegg 12 i denne debatten, der står Josefine Fredrikke's foreldre nevnt, også hennes ene halvbror.Du skriver at datter av Johan Petter og Josefine Fredrikke heter KATRINE FREDRIKKE. Henne er døpt FREDRIKKE KATHRINE ifølge prestene når Karoline Fredrikke og Vilhelm Nikolai blir døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Kai.Beklager ser nå at jeg har fått foreldrene hennes, og jeg skal bytte om navnene på Kathrine Fredrikke.Har du noe mer på foreldrene til Josefine, deres foreldere for eksempel. Det står om Lundkvist i F.F. 1862, kan det være denne slekt ?Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.