Gå til innhold
Arkivverket

[#31247] Laura Nikoline Karlsen, født 1912, Øyre, Nord Møre.


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei. Leter etter foreldere og forfedere til Laura Nikoline Karlsen (Pikenavn)? Født 1 mai 1912 Øyre i Nord Møre. Død 26 november 1976 i Porsgrunn, gravlagt på Eidanger kirkegård ved Porsgrunn, Telemark.Er det noen som har kirkebøker fra dette stedet, og kan være behjelpelig med dette. Har også lagt ut etterlysning om hennes mann Wilhelm Nikolai Karlsen. Født 28 jan 1909 i Hornindal.Når jeg til foreldere deres som er født før 1900, har jeg fler muligheter.Håper at noen kan hjelpe meg.Mvh. Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg kan hjelpe deg med Vilhelm Nikolai Karlsen. Han er født den 28.januar 1909 (som du skriver over), og han blir døpt den 7.februar 1909. Hans foreldre er Karl Gustav Aleksandersen Palm (ca.1880-etter 1909) og Fredrikke Katrine Johansdatter (1882-etter 1909).Kan du fortelle meg litt mer om personene, søsken osv..?Vilhelm Nikolai har en søster som heter Karoline Fredrikke (f.1905). Det er dette jeg kjenner til så langt om familien foruten at jeg kjenner til farens foreldre og videre slekt bakover!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei.Svarer deg her Kai, eller så går vi i surr med navnene.Når det gjelder Laura Nikoline Karlsen født 1 mai 1912 Øyre Nord Møre,vet ikke mer enn det som er skrevet,de giftet seg i 1946, men vet ikke hvor og at de bodde på Kapp på Toten, før de flyttet til Porsgrunn. Barna deres er født fra 1940-1950, det er jo mulig at de har giftet seg på Toten.Hilsen Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Torgeir Kvalvaag

Det må være tale om Øre kirke på Nordmøre, nå i Gjemnes kommune (var der i forrige uke). Vet ikke om RA har kirkebøker som går så langt fram i tid. Ellers er jo folk og garder i kommunen grundig dekket i Leivdals bygdebøker for Gjemnes. Men å lete etter Laura Nikoline der, blir vel som å lete etter den berømte nåla. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei.Har hvert innom på biblioteket, der fant jeg ut at det må være Øre eller Aure i Nord Møre. Har sjekket opp med kirkebøker på begge stedene. Øre 1912-1930, og Aure 1901-1920.Har bestilt disse to, skal bli spennende om jeg finner Laura Nikoline født 1 mai 1912.Eller om det er andre som kan sjekke det opp for meg, som har kirkebøkene tilgjengelig.Det er alltid spennende å finne nye foreldere(oldeforeldere).Mvh Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Hei UnniHar ingenting å fortelle om forfedrene til overnevnte par Laura og Wilhelm, men dette må da være den Wilhelm Karlsen som ofte overnattet her i vårt hjem og var en god kamerat av min far, fødd samme år. Etter hva jeg forsto så budde han og flere av familien her omkring (Rekdal/Fiksdal) i lengre perioder i sin ungdom. Kanskje finnes det også kirkelige handlinger fra Fiksdal/Vestnes Sogn vedr. paret. Gjensynsgleden var stor hver gang Wilhelm dukket opp. Da ble det sene nattetimer og mimring mellom far og Wilhelm. Selv hadde jeg også stor glede av disse treff, litt god handel ble det også, har ennå ting her som ble kjøpt av Wilhelm.vennlig hilsen Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Inger Kvennodd

Hei UnniDette fant jeg i kirkeboken for Øre 1912-1932, side 4 nr. 9 (Film NOR 1- 1239 Møre og Romsdal))Laura Nikoline, f. 1/5-1912, døpt 11/5-1912Foreldre: Karl Fredrik Fredriksen f. 1868, omstreifer, kobberslager og hustru Anna Gustava Fredriksd f. 1869, har en stue paa Ødegaard i Kvernæs.Mvh. Inger Kvennodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Inger og takk.Vi tok jo kopi av dette når jeg var på biblioteket, så det har jeg jo, men har du funnet noe mer på filmen,søsken eller vielsen til foreldrene?. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei.Har nå funnet fødsel og dåp til Laura Nikoline, som dere ser i innlegget til Inger Kvennodd. Fant ut at jeg hadde hennes foreldere i min database.I tillegg har jeg funnet mer av hennes slekt på hjemmesiden til LOR. (Etterkommere av Karl Johan Rosenberg), så dette var til god hjelp.Til Helge Bjerkevoll. Tusen takk,det var veldig intressant det du skrev om Laura og Wilhelm.Hilsen Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kenneth Bergsten

Hej, kai eller någon annan som vet far och morföräldrana till Wihlm Nikolai Karlsen f 1909, Vem är föräldrar till Karl Gustav Alexandersen Palm? Vem är föräldrna till Fredrikke Johandtr. Mva Kenneth Bergsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Unni Knudsen

Hei Kennet.har ikke hvert inne på Digitalarkivet på lenge.Skal se igjennom det jeg har av foreldre og sleter til de personer du spør om.Mvh. Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

1. Vilhelm Nikolai Karlsen, f. 28 jan 1909 i Hornindal SF.Foreldre2. Karl Gustav Aleksandersen Palm, f. 1880 - 81 i Vang HE. Han giftet seg med Fredrikke Kathrine Johansdatter Ødegaard.3. Fredrikke Kathrine Johansdatter Ødegaard, f. 23 des 1883 i Klövsö, Sverige.Besteforeldre4. Aleksander Wilhelm Johannesen Palm Rosenberg Støleggen, f. 10 okt 1854 i Stensæle, Lyksele i Sverige. Han giftet seg med Berte Helene Johannesdatter Grevle, gift 9 mar 1899 i Bergen HO.5. Berte Helene Johannesdatter Grevle, f. 1 jan 1858 i Vik i Sogn.6. Johan Petter Andersen Holan, f. 30 mai 1861 i Bjørnør ST. Han giftet seg med Josefine Fredrikke Sofie Pedersen Johansdatter Lundkvist.7. Josefine Fredrikke Sofie Pedersen Johansdatter Lundkvist, f. 24 apr 1859 i Oslo.----------------NINA! Denne informasjonen som her legges ut er fult mulig å finne i arkivene. Nå som det er lagt ut kirkebøker på nett (fødte frem til ca.1930) kan jeg ikke se noen feil i å legge ut denne informasjonen her. Vilhelm Karlsen's fødselsdato er også tidligere opplyst!KENNETH! Håper dette er svar på spørmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.