Gå til innhold
Arkivverket

[#31256] V. Slidre 1784


Gjest Solfrid Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Haugland

Jeg finner ikke V.Slidre på Digitalarkivet. Søker etter døpte der 13.6.1784, barnet var Ingebrigt eller Engebret Eriksen. Sønn av Erik Ingebrigtsen f. i Telemark ? og Anne Marie Ulriksdtr. f. i Hedmark. Undres om de var fastboende i V.Slidre eller om foreldrene på den tiden var på reise vestover, de slo seg nemlig ned i Aurland komm.Sogn & Fj.Tidligere mener jeg å ha sett dette dåpsbarnet under V.Slidre men nå er det blitt vanskeligere å finne frem.Der er jo ikke døpte i det hele tatt. Takknemlig forhjelp! Hilsen S.Haugland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiNei det finnes så vidt jeg vet ikke noe register over døpte i Vestre Slidre på Digitalarkivet, men jeg fant de i FS: Engebret ERICKSEN Christening: 13 Jun 1784 Place: Vestre Slidre, Oppland, Father: Erick ENGEBRETSEN Mother: Anna Maria ULRICKSDRMen disse opplysningene hadde du jo, så det var vel ikke til så mye hjelp.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHvis vi ser på lenken til Odd Brede er det et par ting som kanskje er interessante.Konens mor er der. Er ikke det Anne Maries mor?Og de som står under der som inderste: Kan ikke det være foreldrene til Eric ?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Haugland

Hei Lars Ove, Du fant dette i FS sier du, hva er FS ?? Ellers takk for hjelpen til dere begge. Jeg er enig i at de alle til slutt ble boende i Dyrdal i Aurland komm., men det er veien dit fra Hedmark og Telemark jeg har vært interessert i, bostedene deres har vært forskjellinge, foruten V. Slidre har de sansynligvis også bodd i Sogndal. Hilsen S.Haugland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei her finner du en lenke til døpte i Vestre Slidre, der vil du også finne Engebret samt hans søster Kari, de er begge døpt i 1784 men på foskjellig tidspunkt. Lenkemvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sigrid Breivik

Hei Solfrid! Eg kan dessverre ikkje hjelpe deg. Men i det tidsrommet du spør etter, heitte kyrkjesognet Slidre. Det var felles prest for det øystre og vestre dalføret. Det ser du forøvrig av overskrifta på basen Inger Sofie Olberg har vist deg til. God jakt vidare! Sigrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.