Gå til innhold
Arkivverket

[#31261] Bilde fra Kongsvinger stasjon ca. 8. mai 1945


Gjest Ola Ljødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola Ljødal

Er det noen som 'sitter med' et bilde fra Kongsvinger stasjon 8. mai 1945 - eller en av de påfølgende dager. Bildet var brukt som forsidebilde til Allers. En av de fire småjentene på bildet er viktig for et slektsprosjekt jeg holder på med. Hvis du tilfeldigvis skulle ha Allers fra denne tiden, vile det være fint om du ville skanne det over til meg. Utgifter betales selvsagt. Adr.: aljodal@bredband.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Ta kontakt med Allers/Aller-forlaget. De har bladarkiv, og de har kanskje til og med fotoarkiv, skjønt det er vel mer tvilsomt om det ligger der. Ellers har Nasjonalbiblioteket alle numrene av Allers liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Dessverre var ikke Allers-personalet særlig positivt. De kan i høyden gå to år tilbake i arkivene! Nasjonalbiblioteket er også forsøkt. Nei, dette var ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Prøv avisa Glåmdalen eller Kongsvinger/Vinger Historielag. Det er ikke lenge siden jeg så foto fra disse dagene i 1945 et sted. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Det må ha vært liten velvilje hos Allers. Et eller annet sted har de selvsagt liggende gamle årganger, selv om de kanskje bare har de to siste liggende framme i redaksjonslokalene. Og Nasjonalbiblioteket har det også, garantert. Selv om det kanskje ikke er tilgjengelig nå, på grunn av utbyggingene. Ta kontakt med Allers igjen, kanskje heller noen i redaksjonen, enn sentralbordet/sekretærene, og spør igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hvilken av disse personer er det du er interesert i ? Navn ?. Dersom det er det samme bildet som jeg har sett, så vet jeg navn på noen av de, til og med nå levende. Send meg mail fisollie(æ)online.no så skal jeg gjøre et forsøk. Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.