Gå til innhold
Arkivverket

[#31263] Michoel Pettersdtr./Pedersdtr., Ø. Eiker


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

Michoel giftet seg 27 des 1832 på Eiker med Syver Simonsen fra Skjoldenborg i Hedenstad i Sandsvær. De bodde på Myhreeie i Ø. Eiker, hvor Syver dør 3 jan. 1837. 2 barn.Jeg lurer på hvem som var foreldrene til Michoel, når hun var født, etc.Håper noen kan hjelpe! Vennlig Hilsen Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Med det uvanlige fornavn finner jeg en dame her som vel kunne passe i alder?LenkeMå selvsagt sjekkes nærmere i kirkebøker. ( Bare et rent skudd i blinde)Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Takk for hjelpen, Gunn!Det kan ikke være Mikkel Pedersen fra Hemsedal. Michel er et mannsnavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Det paret som en finner på et Skott-eie ved tellinga i 1801 er trolig identisk med det paret som gifter seg i Modum 16. sept 1787. Da som Peter Jonsen og Anne Nielsdatter. Har ikke tilgang tiul kirkebøker for Modum eller Øvre Eiker, men via familysearch har jeg funnet at dette paret døper en sønn ved navn Anders på Modum 13 juli 1788, Ingeborg døpes i Modum 15 mai 1791, Anders i Eiker 1. nov. 1793, Michol og Frideriche 8. april 1798. Oppslag på disse datoer i kirkebøkene kan vel da trolig si noe om dette parets opprinnelse. Kan jo være av interesse den dagen det eventuelt viser seg at denne Michol vi her er inne på, er den rette.mvh Tor Kenneth Talmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.