Gå til innhold
Arkivverket

[#31267] Salomon,far til Hans Salomonsen Stallvik fra Ørland


Gjest Øivind Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivind Thoresen

Hei, jeg leter etter foreldrene til Hans Salomonsen Stallvik født 1727. Hans Salomonsen var gift flere ganger og i 3 og siste ekteskap var han gift med Kirsten Olsdtr.Stranden.Hans Salomonsen er omtalt i kireboken for Ørlandet som prestens medhjelper.Sønn til Hans Salomonsen var Even Hansen Stallvik(f.1760) som var gift med Siri Karlsdtr.Deres sønn igjen var Hans Evensen stallvik(f.1799). Men som sagt leter jeg etter foreldrene til Hans Salomonsen. Takknemlig for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Disse opplysningene er egentlig ikke svar på spørsmålet ditt, men tar dem inn:Er det denne Hans Salomonsen du sikter til? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11621.wc2&gardpostnr=16&personpostnr=416&merk=416#ovre>Lenke. Ser ut til at dette paret giftet seg i 1793 Lenke og Lenke. Finner også sønnen Nikolais trolovelse Lenke og giftermål Lenke i 1792 . Og dette er vel sønnen Even i 1796 Lenke og Lenke. Even, 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Thoresen

Hei,ja dette er riktig Hans Salomonsen. Jeg har tidligere vært inne på disse kildene, men der jeg står fast er foreldrene hans! Hvem var Salomon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.