Gå til innhold
Arkivverket

[#31268] Slektsforsking og filmer fra Øst-Preussen


Gjest Bjarne P.Nerby
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne P.Nerby

I min slektsforsking har jeg kommet til at jeg må få hjelp av 'Standesamt Mitte von Berlin' og også 'Evangelische Kirche in Berlin-Brandenburg'og må låne/leie spesifikke filmer som jeg nå har nummer på,fra det gamle Øst-Preussen. Mitt spørsmål er,må disse filmene rekvireres av meg som privatpersn eller vil Riksarkivet evt.SA kunne være behjpelige med å få leie denne type filmer?Og hvordan er det med å lese disse?Vil disse kunne leses med 'vanlige norske'filmlesere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg vil tro at det er biblioteknettet til 'Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige' som enklest kan skaffe slike mikrofilmer. Se f.eks. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg har ikke anvendt filmer fra det evangeliske kirkearkivet i Berlin, men andre steder (bl a Schwerin) og regner med at filmene passer i leseapparatene her hjemme. Standesamtet har neppe film for utlån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.