Gå til innhold
Arkivverket

[#31277] Oppslag vielse i Moss vielse 01 desember 1781


Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei Jeg har tidligere fått mye god hjelp her på forumet når det gjelder mine aner, men jeg prøver også å hjelpe mine 2 sønner med deres aner og der møter jeg en del uløste oppgaver. Jeg håper noen kan hjelpe meg med disse to som bor i Moss i 1801:Lenke Det hjelder Christopher Philipsen og Gunild Erlandsdatter. Hvor kom de ifra? Finner 4 Erlandsdøtre i Moss, men Philipsen er det kun 1 av.mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Thorvaldsen

Christopher Philipsen Arnold som han heter er i 1789 sagdreng, ved formueskatten samme år møtte han og angav, indtet at Eie, har og i Qvalite bemeldte hans Haandteering en liden Fortieneste av 25 rdl.Han er ikke i manntalet for ekstraskatten i 1762, trolig innflyttet mellom 1762 og 1781 da de gifter seg.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Ifølge FS giftet Christopher Philipsen og Gunild Erlandsdatter seg 1.desember 1781 i Moss. Det er avskrift etter kirkeboken.Christopher Philipsen er ikke oppført under Tabelle over fremmede der oppholder seg eller var bepasset under byen Moss 1790, se Tore H.Vigerust's avskrifter http://www.vigerust.net/immigrant/moss1.htmlMvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen-Dahl

Har i kirkeboke 2 for Moss funnet følgende vielse:23/3-1762 Philip Christophersen Arnolt og Anne Christophersdatter.Dette kan vel muligens være foreldrene til Christopher. Ellers konfirmeres Christopher i Moss 4/10-1778; 16 år gammel. Fant etter hvert også Christophers dåp: 24/10-1762; Jacob? Philip Christophersen og Anne Christophersdatters søn Christopher døbt. (For rusten til å ta fadderne nå...)Gunhild Erlandsdatter finner jeg første gang som fadder 10/1-1779.Dessuten er en Gunhild Erlandsdatter konfirmert Dom 1 Adventus 1760 i Rygge kirke.Men noen dåpsinnføring finner jeg ikke hverken i Moss eller Rygge, dessverre. Mvh Terje Pettersen-Dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei TerjeTusen takk for verdifull hjelp, forsøkte å søke på Christopher på FS, men ikke før jeg søkte med Christopher Jakobsen fant jeg ham. Foreldre Jakob Filip Arntholt og Anne Christophersdatter.mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei igjenJeg fant fler Anne Christophersdatter når jeg søkte på FS, men en mulig kandidat kan være en Anne som er døpt i Moss 17 februar 1737 som datter av Christopher Byrgesen og Anne Larsdatter.mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiVielesen til Christopher Byrgersen og Anne Larsdatter var 03 august 1727 i Moss. mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.