Gå til innhold
Arkivverket

[#31291] Vakre-folket (tatere)


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

  • 3 måneder senere...
Gjest Lena Eriksson

Sofie Josefine Lundberg som var gift med Johan Fredrik Stålberg dy. tillhörde hon släkten Lundberg ovan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maybritt Engebrigtsen

Hei Kai !Ser at du skriver at du har mye info om de reisende ? Lurte på om du har vært borti Flintian, Gripenfeldt,og Alting folket ?Når det gjelder Johannes Flintian så sies det at han var sønn av: rimeligvis Svensk kobberslager Lindberg!? Lurte på om det kunne være noen av dine Lindberg/lundberg er ganske lett å forveksle.Mvh maybritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kåre Solberg

Kjenner du til noen forbindelse mellom Vakrefolket og en av Gripenfeldt-slektene? - Det ser ut til at det dreier seg om to urelaterte slekter Gripenfeldt, en svensk og en norsk. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=26226&sok=Gripenfelt&startnr=&antall=&spraak=&nr=2&antinnlegg=12#anker>Lenke Se også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Det var voldsom aktivitet her idag!Jeg er ikke hjemme for øyeblikket, men vil se nærmere på hvorvidt Sofie Josefine Lundberg tilhører min Lundberg/Lindberg slekt.Min farfars far het Karl Wilhelm Larsen Alting, kan vel da si jeg er av Alting-slekten. Videre har jeg en del kjennskap til slektene Flintian og Gripenfeldt. Kommer med nærmere svar på ditt spørsmål noe senere Maybritt!Leif Kåre! Kan ikke si jeg kjenner til noen forbindelse mellom Vakrefolket og Gripenfeldt-slekten, men nå har jeg ikke min database hvor jeg er akkurat nå. Jeg svarer deg på smørsmålet så fort jeg er tilbake!Ha en fin dag alle sammen! Hilsen Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Lena Eriksson! Jeg vet følgende om familien Sofie Josefine Lundberg: Sofie Josefine Lundberg, f.1853 i Sverige, gift med Johan Fredrik 'Gammel-Fredrik' Fredriksen Stålberg, f.1848 i Sverige. Begge er Lutheranere.Barn: -Lovise, -Frants, -Valborg Julianne, -Charlotte Emilie, -Lina, -Magnus, -Gustav, -Fredrik. Når jeg sjekker mitt program har jeg ingen freldre på Sofie J. Lundberg. Om noen kjenner til noe mere rundt henne er jeg takknemlig for info...Hilsen Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Maybritt Engebrigtsen!Dette vet jeg om Johannes Flintian:Johannes Nilsen Lindberg Flintian, f.ca.1767 i Sannidal?/Kragerø?, foreldrene kjenner jeg ikke til. Johannes giftet seg 25.desember 1801 i Holla kirke med Anniken Fredriksdatter Lycha (datter av: Fredrik Jacobsen Lycha og Lisbet Davidsdatter Tinholt). Johannes døde 24.desember 1846 i Lande i Årdal (Ves-Agder). I Fantefortegnelsen 1845 finner du han som nr.340 (Sannidal).Kjenner til følgende barn: 1.Maren Johanne Johannesdatter Flintian (ca.1800-1862), gift med Lars Olsen Alting (sønn av: Ole Jansen Alting og Karen Larsdatter). 9 barn.2.Fredrik Johannesen Lindberg Flintian (1803-1880), gift med Gunild Larsdatter (datter av: Lars og Pernille Jansdatter). 10 barn.' Kanskje vet noen noe mere om denne familien? Hilsen Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Maybritt Engebrigtsen

Hei !Det jeg lurer på er :Lindberg/Lunberg samme folket ???? Ser det skrives en plass Linberg og en annen plass Lundberg.? Ser også at to brødre skrives, en Linnberg og en Lunberg ???Er det i såfall en forb. med kobberslager Lindberg fra Sverige ??Har hele slekten opp til denne kobberslageren, men der stopper alle spor.Hadde vært artig å visst om der er en sammenheng. Mvh. Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Maybritt Engebrigtsen!Det stemmer det du skriver at to brødre kalte seg en for Lindberg og en annen for Lundberg, begge hette også Karl til fornavn.Du spør videre om det er noen forbindelse mellom Johannes (kobberslageren) og 'min' Lindberg/Lundberg. Med de opplysninger jeg sitter med kan jeg ikke si å ha funnet noe slektskapsforhold, men jeg vet ikke nok om disse personer så veldig langt tilbake. Aldri si aldri, men jeg har mine tvil.Det var dette jeg kunne svare på så langt! Hilsen Kai Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May-Britt Frimann

Frimann/Korsgård. Er det noen som kjenner til etternavnet,navnene. Min oldefar var sønn av johannes Korsgård (korsgaard),fra sverige.Så bilde av oldefar i en bok.Hans navn var Johanesson Frimann.det sto at frimann var et navn han selv tok i bruk.Kan det stemme?Tror han var avbildet på jæren,med en annen kone enn min oldem.min fam.kommer fra trondheim.Min farfar heter Gustav Adolf Frimann.Min farmor het Klara vilhelmine Sundberg.Datter av tomanikken i trondheim.Har noen mer info.så takker jeg på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Finn Sollien!Holm-slekta i Eidskog er veldig, veldig interesant. Da jeg er rett nedadstigende etterkommer av Holm fra Eidskog på både mors- og farssiden.Om du ikke legger det ut her så har jeg følgende mail-adresse: kasaglar@online.noHilsen Kai Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

May-Britt Frimann!Jeg tror jeg har noe på din slekt. Men, kan du hjelpe meg litt videre?Er da interesert i navn på foreldre av Klara Vilhelmine Sundberg og Gustav Adolf Frimann.Du skriver bl.a. at din oldefar kalte seg for Johanesson Frimann, jeg har en del som heter det. Kan du huske fornavnet til din oldefar?Passer det ikke å skrive alt i dette debattforumet kan du også sende meg en mail. kasaglar@online.noHilsen Kai Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Kai Samuel. Du får tilsendt direkte det jeg har om Holm slekta i Eidskog. Det er nålevende av denne slekta pr. i dag i Eidskog. Det er også noen andre som jeg kan samle i ei pakke til deg. Så noe i min kirkebok base når jeg holdt på med Holms i går. God Påske ! Hilsen fra Finn S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Finn Sollien!Jeg takker så mye for at du tar deg tid til å sende meg opplysninger. Jeg har en fin oversikt over disse etterkommerne, da jeg ikke trenger å gå i detaljer ang dette her. Mangler nok 100-vis av disse etterkommerne, så alt kommer godt med når en skal forske videre!På forhånd takk Finn! Hilsen Kai Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Kenneth Bergsten

Hej Finn Sollien, Min anfader dubbelt upp är Lars Magnus Holm f 1830 och levde med Stina Kajsa Karlsdtr, Palm ?. Försöker få kontakt med dig. min mail är: wigartearp2@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kai-Samuel Larsen

'Vakker-Marja' eller Marie Pedersdatter som henne het har jeg følgende opplysninger om:Født: 1813 i ? / 1810 i Vitsand sn i Värmlands län, Sverige / 1816 i Grue. Død: 06.12.1872 på Engemobakken i Elverum Gravlagt: 26.12.1872 fra Elverum kirke.Er det noen som har ytterligere info så er jeg takknemlig for det.Min mail adresse er: kasaglar@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest torill sundberg kopperud

hei May-Britt Frimann, Trondheimvi er i familie! kan du ta kontakt med meg? hilsen torill tuttatulutta@yahoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.