Gå til innhold
Arkivverket

[#31297] Hvem er Ingeborg Cecilie Rasmussen


Gjest Edle  Nyborg-Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Ingeborg giftet seg i Stavanger den14 nov.1844 med skipsreder Carl Petter Nymann.Ingeborg er f. 15 mai 1823. Er det noen som kjenner til denne damen. Jeg er interesert i alle opplysninger om henne og hennes mann Carl. Med hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei - på FS finner jegIngeborg Cecilie Rasmussen Female Event(s): Birth: 15 MAY 1823 , Rogaland, Norway Death: 22 FEB 1893Parents: Father: Svend Rasmussen Family Mother: Berthl ThorsenOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

På FS finner jegCarl Petter Nyman MaleEvent(s): Birth: 28 AUG 1816 , Rogaland, Norway Death: 20 OCT 1891Parents: Father: Johan Erik Nyman Mother: Elen Susanna MathOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen

Hei. Takk skal du ha. Jeg er interesert i det som kan finnes om dem. Jeg er spesielt interesert i Ingeborg sin slekt på mors og farssiden. Edle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen

Hei igjen. Navnet Math kan vel ikke være fra Norge? Høres utenlandsk ut synes jeg. Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ser at Elens far var hattemaker.Lenke Da hadde han trolig løst borgerbrev.Det kan inneholde opplysninger om hvor han kom fra.En henvendelse til Statsarkivet i Stavanger vil kanskje gi deg svar på det, om da ikke noen andre skulle ha tilgang til borgerrullene.Forøvrig ser jeg av FamilySearch IGI at Johan og Elen giftet seg 11.09.1781 i Domkirken i Stavanger. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen

I en gammel slektsbok jeg har fått tak i står det at Svend Rasmussen, rentenist er gift med Bertha Thorsen.Dette er Ingeborgs foreldre. Jeg har forsøkt og finne dem, men har ikke lyktes. Så det stemmer nok det du kom frem til Odd at dette er foreldrene til Ingeborg. Hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.