Gå til innhold
Arkivverket

[#31301] Anders Thomesen i 1801-telling Waagens


Gjest Einar E Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar E Kristiansen

Anders T.40 år husfader 1801 gm Ingeborg Dorthea Nielsdatter 29 år. Begge 1. ekteskap.Barn Elias 6,Ane Margrethe 3 og Christiane 1 år.Anders Thomesens søster Berethe Thomesdatter 22 år. Tror denne Christiane er den som ble gift i Trondenes senere og at moderen Ingeborg kom dit med en klokker Torkel Hansen.Har noen kjennskap om denne familie og dens aner. Mvh E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er det denne Christiane du mener - folketellingen 1865, Trondenes (DA) Lenke. Denne Christiane Andersdatter er 66 år og født i Vaagens prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan se ut som dette er Christiane i 1875 Lenke. Her er hun innført med dobbeltnavn. Jeg har dessverre ikke tilgang på kirkebøkene for Vågan med tanke på å sjekke hva som står der når hun blir døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar E Kristiansen

Yes,Grethe.Det er denne dame eg söker.Andrenavnet i 1875 ligner kanske på en måte på Anders thomesens sösters i 1801-tellingen.Hennes navn var Berethe.Det virker som det er vanskelig å få tak i kirkeböker for Vågan pga brand osv.Eg vet ikke hvordan man skal gjöre for å finne kilder.Eg har også andre aner fra samme plass også der sitter eg like fast. Mvh E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Oprann

I ' skifter i Lofoten og Vesterålen' finner en : Skifte etter Anders Thommesen, Schei. Skiftet åpnet 4/12-1806 Arvinger: Elias Andersen, Schei, 12 år Sønn av avdøde, og : Christianna Andersdatter, Schei, 7 år Datter av avdøde. Hans hustru og andre barn ser ut til å være døde, da de ikke er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.