Gå til innhold
Arkivverket

[#31302] Tollefsen i 'Døde i Bergen 1912-1972'


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Når var Samuel Tollefsen (død 23/2-1935) født? Løpenummer: 136. Hvem var arvingene og evt. kones (kone til den avdøde) navn? Hva var den avdødes adresse?Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Avdøde var 75 1/2 år gammel og etterlot seg arvingene, søster Torine Tollefsen, Dragesmuget 1, en bror Ole var død, men hadde etterlatt seg 8 barn, og en søster Janna var død, men hadde etter seg 2 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Er det mulig å vite alder eller. fødselsdatoen til enken Torine Tellefsen? Og hvor hun kom fra?På forhånd takk!Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg var nok litt kjapp her! Torine var søster til avdøde, født i Jølster i 1855, og død i 1943 i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Pga. kjappheten din (enke istedetfor søster som var det riktige) så oppstod det en misforståelse, da jeg deretter antok at enken hadde byttet navn til Thorine, siden mannens (Samuel) fødested og alder stemte med mine opplysninger.Da prøver jeg med Gurine Tollefsen/Tollevsen (nevnt i 1900 tellingen for Bergen).1. Gurine Tollevsen, død 15/11-1913. Løpenummer 228. 2. Gurine Tollefsen, død 13/12-1918. Løpenummer 290. 3. Gurine Tollefsen, død 22/4-1921. Løpenummer 223.Hvem er arvingene til hver av dem? Når er de avdøde født og hvor er de født?Et spørsmål til, de døde i Bergen 1912-1972. De som ble registrert i denne databasen, var det bare de det ble holdt skifte etter eller var det altså flere mnsk. i tillegg til de avdøde det ble holdt skifte etter?På forhånd takk!Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Gurine Tollefsen, død 15. november 1913, barnløs, 51 år gammel, gift med skomakermester Samuel Tollefsen, hadde søsken Martha, bosatt ved Drammen, Johanne, gift med gardbruker Hauge, Sønneve, gift med brusfabrikant Aasene i 'Lerdal', Ole Mikkelsen, New York. Avdødes søsken fraskrev seg arv til fordel for enkemannen.Gurine Tollefsen, død 13. desember 1918, var 83 år og sjømanns enke. Hun etterlot seg barna Inga Hansen, Laksevåg, Malene Gundersen, Portland, Oregon, Lina Tollefsen, Bergen, Gunda, gift med Jan 'Kognshavn', Nils T.Gurine Tollefsen, død 22. april 1921, var 70 år og kjøpmanns enke. Hun etterlot seg testament datert 29. november 1918.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Er det oppgitt adresse i New York til arvingen Ole Mikkelsen i skiftet etter hans søster (Gurine Tollefsen, død 15/11-1913)?På forhånd takk!Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.