Gå til innhold
Arkivverket

[#31316] Hvem er Peder Vaal.


Gjest Edle Nyborg-Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Edle Nyborg-Christensen

Elen Pedersdtr. Vaal var gift med Johan Conrad Math.Det sies at Johan Conrad Jacobsen Math var i fra Nassau. Han var f. 1749. Jeg har lest i en gammel slektsbok at navnet til Elen var Qvaal. Derfor blir jeg litt forvirret når jeg leser at navnet og skrives Vaal. Er det samme navn? Kan noen hjelpe meg, da ville jeg bli veldig glad. Med hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen.

Tore: Beklager. Jeg var visst litt slurvet i kveld, bra du retter det opp. Ha en god kveld. Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen

Takk Grethe, det var de jeg mente. Beklager at jeg glemte og ha med hvor de kom fra. Med hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen.

Det er mulig at Peder Qvaal,Vaal bodde på Jæren.Jeg har en notis fra en gammel slektsbok hvor det står at Elen Pederdtr. Qvaal sin mor kom på besøk til Stavanger fra Jæren. Elen Pederdtr. Qvaal er antagelig f. rundt1755. Det er det jeg vet om dem. Jeg er fremdeles interesert i slekten Vaal, Qvaal. Med hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Har du sjekket hvem som er forlovere ved giftermålet og hva som står i kirkeboka på Elen? Å se på hvem som er barnas faddere ved barnedåpen, er heller ikke dumt når det gjelder å finne slektninger av disse eller av foreldrene. Bibliotekssektoren driver med fjernlån for slektsforskere, så kanskje du skulle stikke innom nærmeste bibliotek og spørre om de kan låne inn film av kirkebøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Det er en gård som heter Kvaal i Høyland – jf. Oluf Rygh Lenke. I 1723 skrives navnet Quale, og manntallet 1701 for Høyland finner jeg en Berent Helmichsen på Qwale. Jeg tror jeg ville ha sjekket 1723-matrikkelen, men det jo også mulig at du kan finne noe i ekstraskatten fra 1760-tallet. Ekstraskatten inngår i fogderegnskapene i Riksarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.