Gå til innhold
Arkivverket

[#31346] Aschehoug / Steenbuch


Gjest Per Åsander
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Hans Hammond 1733 - 1792, født i Meldal. sogneprest i Bragenes i 1775, i Rakkestad 1782.Utga bla.'Den nordiske Missions Historie' 1787(Kilde: Gyldendals Leksikon)Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knusen

Beklager at jeg ikke har svart før da jeg må benytte det lokale biblioteket siden jeg er på ferie. Ang. spørsmålet fra Per Nermo så skrev jeg usikkert da jeg ikke kan huske hvor jeg har funnet opplysningene. Det står i kladden min som så klart ligger hjemme. Men jeg vet ikke hvem som er hennes foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Personer som er funnet i O.Ovenstad Militærbiografier :JOHAN HAMMOND født ca. 1713/14. Generalmajor.- Sønn av kjøpmann i Trondheim , Johan Hammond og Sofie Brügman.Død 1799 på Hoaker (Håker)i Oppdal. - Gift: 1)ca. 1733 med Karen Tønder f. 16/7 1702, død 24/4 1737, datter av sognepresten til Meldal Ole Olsen Tønder og 1 hustru Elisabeth Augustinussen, 3 døtre. - Gift: 2)1738 med Senette Aarselle Meldal, født 1714 død 1747, datter av sogneprest til Opdal, Steen Melchiorsen Meldal,3 barn. - Gift:3) 21/3 1748 med Abigael Stracken født 1722, datter av apoteker i Trondhjem , Joh. Jul.Strachen og Maria Rebekka Dunker.STEEBUCK,Hans Bernhard Jørgen født ca 1769, Captein. Sønn av sogneprest til Melhus, senere prost over Dalerne prosti,Hans Steenbuck og 2. hustru Anne Margrethe Lorentzen.- Gift 28/9 1810 med Maren Sophie Nissen født 1/8 1787 i Trondhjem (?),død 23/3 1867, datter av kjøpmann i Trondhjem, Matz Nissen ( en holstener) og Maren Sophie Lyche.JOHAN FELBER, Captein, død 13/7 1760. Gift 13/7 1749 i Asker med Alhed Sophie Krefting født 4/11 1709 i Bærum død 31/3 1780 på Strømsø 3 barn,en datter Anna Hermine Felber født 26/5 1751 død 16/4 1770.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 9 måneder senere...
Gjest Øystein Retvedt

Om Hammond-familiens engelske opprinnelse og første generasjoner i Norge se også Henrik Sommerschild: Slekten Sommerschild-Sommerschield (1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg hadde helt glemt denne debatten.Erich Johan Steenbuch ble gift 15/4 1799 i Melhus med Anne Hermine Hammond som var født på Bragernes.Ang. (28) har jeg at Hans Bernhard Jørgen ble født 28/7 1769 - 9/9 1844 Trondhjem. Major og ridder av Sværdorden. Så har jeg som navn på kona Maren Sophie Lycke Nissen, datter av kjøpmann Mads Nilsen Medhamn ?Jeg vet ikke kilden til dette, og det er noe som jeg etterhvert skal prøve å rette opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.